Warunkiem formalnym kontynuowania postępowania jest udział pięciu oferentów. Jednego wykluczył sąd, jednak prezes Szafrański uważa, że to nie wstrzymuje procedury przetargowej.
- Wymóg pięciu oferentów spełniony był w momencie otwierania ofert - podkreślał prezes PKP PLK.
Gdyby procedura przetargowa była kontynuowana i wykonawce wyłoniono by spośród pozostałych czterech oferentów, umowę na przebudowę dworca Łódź Fabryczna można by podpisać już w lipcu. Mimo to kolej zakłada, że nie można będzie dotrzymać wcześniej zapowiadanego terminu rozpoczęcia prac we wrześniu. Roboty miałyby ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Oznacza to także, że dworzec nie zostanie zamknięty we wrześniu.
Szacunkowa wartość kontraktu na budowę nowego, pozdziemnego dworca Łódź Fabryczna to 1,9 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?