ZDiT, który jeszcze w tym roku chce zlecić przygotowanie projektu, zaproponował kilka wariantów tras. Najbardziej kontrowersyjny wariant nr III zakłada, że tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w ul. Puszkina a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego.
- Spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 33. Nie zgodzimy się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową - podkreślał Jan Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. B. Chrobrego w Łodzi
Mieszkańcy denerwowali się, że ul. Wujaka jest wąska i tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno. Potwierdziły to wyniki ankiet. - Większość mieszkańców wybierało wariant I. Na drugim miejscu był wariant 0 - mówił Królak.
Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po dotychczasowej trasie. Natomiast od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej. Potem al. Hetmańską tramwaj pojedzie aż do al. Ofiar Terroryzmu.
Wariant 0 od początku wzbudzał najmniej kontrowersji. Według niego wyremontowane zostanie torowisko między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.
Spółdzielnia przekazała ankiety do ZDiT w Łodzi, który policzy wszystkie głosy. - Wyniki głosowania łodzian dotyczące wybranego wariantu Trasy W-Z zaprezentujemy w ciągu 7 dni. Ankiety są liczone, zapoznajemy się z opiniami łodzian, ich argumentacją, pytaniami dołączonymi do ankiet - mówi Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT w Łodzi.
ZOBACZ WSZYSTKIE WARIANTY: Tramwaje pojadą tuż pod blokami? [WARIANTY TRASY W-Z]
CZYTAJ TEŻ:
* Władze Łodzi chcą dodatkowych 100 mln zł na trasę W-Z
* Mało pieniędzy na trasę w-z
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?