Na przetarg wpłynęły dwie oferty, obydwie przekraczają tę pulę. Newag za dostarczenie czterech pociągów oczekuje ok. 166 mln zł, a dostawę kolejnych 20 pojazdów wycenia na ok. 830 mln zł. Z kolei Pesa Bydgoszcz za cztery pociągi chce ok. 140 mln zł, a za kolejne 20 oczekuje ok. 701 mln zł.
Nie wiadomo na razie, czy pula środków zostanie zwiększona, czy przetarg będzie unieważniony.
Obecnie ŁKA eksploatuje 20 składów FLIRT3 - w tym 10 zostało wydłużonych o dodatkowy, trzeci człon - 14 trójczłonowych Impulsów2 oraz 3 pociągi hybrydowe z napędem spalinowo - elektrycznym. Przewoźnik zamówił łącznie pięć takich pojazdów, na dostawę dwóch ostatnich jeszcze oczekuje. Hybrydy używane są na liniach, gdzie nie ma zasilania elektrycznego.
W Łódzkiem są trzy takie trasy: Tomaszów Maz. - Skarżysko Kamienna przez Opoczno i Końskie (tam właśnie docelowo maja kursować pociągi hybrydowe ŁKA po zmianie rozkładu w połowie grudnia), Tomaszów Maz. - Spała (na tej linii hybrydy są obecnie wykorzystywane w weekendy) oraz Piotrków Trybunalski - Bełchatów, gdzie nie ma obecnie ruchu pasażerskiego, ale jest planowany w przyszłości.
Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?