Każdy przystanek łódzkiej kolei ma być przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem i rodziców z dziećmi. - Na peronach montowane są wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
W 2013 roku planowane jest zakończenie prace na odcinkach z Łodzi do Łowicza i Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew.
- Projekt pozwoli również na podwyższenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami. Na 9 przejazdach działają już urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie oraz Głownie - dodaje Dutkiewicz.
Wartość inwestycji to ponad 42 mln zł netto. Dotacje unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego to kwota 36 mln zł netto. Kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP S.A., miasta Łódź oraz gminy Zgierz.
Właśnie linia pomiędzy dworcem Łódź Widzew a Zgierzem, którą modernizuje PKP PLK, ma być rozszerzeniem ŁKA. Rozpoczęto już prace przy wycince drzew i krzewów, a w połowie 2013 roku rozpoczną się roboty budowlane. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?