Łódzka marka została zaproszona do projektu na 100. urodziny Warner Bros. Studios
Zadaniem artystów biorących udział w projekcie była reinterpretacja kultowych historii i postaci Warner Bros. Naoko jako jedyna polska marka modowa stworzyła kolekcję na specjalne zaproszenie amerykańskiego studia. Autorem oryginalnych printów jest Halim Flowers, jeden z dziesięciu artystów zaangażowanych w jubileuszowy projekt Warner Bros. Specjalnie stworzone na tę okazję grafiki przedstawiają różnorodność postaci i narracji studia filmowego.
Halim Flowers to niezwykle interesująca postać. Mając zaledwie 16 lat, został niesłusznie skazany na dożywocie. Spędzając w więzieniu dwadzieścia dwa lata, Flowers stworzył własną metodę artystycznej ekspresji - fotografia, malarstwo, poezja i słowo pisane stały się dla niego formami wyrażania siebie. Dzisiaj Flowers chce inspirować innych, zachęcając do wyjścia poza powierzchowne bariery, które - jak podkreśla - uniemożliwiają dostrzeżenie, jak bardzo wszyscy jesteśmy ze sobą połączeni.
- Kolekcja jest hołdem dla dziedzictwa Warner Bros. i drogi, jaką studio filmowe przebyło w trakcie ostatniego stulecia - wyjaśniają autorzy przedsięwzięcia. - Każdy element opowiada historię o odwadze, sprawiedliwości, fantazji, ciemności i przepychu - wszystkie związane jednym wątkiem nieodpartej miłości. Kolekcja czerpie silne inspiracje z kultowych historii studia Warner Bros.: "Skazani na Shawshank", "Liga Sprawiedliwości", "Czarnoksiężnik z Krainy Oz", "Batman" i "Wielki Gatsby".
Mocnym punktem kolekcji, która po raz pierwszy została zaprezentowana w Nowym Jorku, była reinterpretacja biznesowych garniturów i trenczy w beżu i czerni oraz białych eleganckich koszul. To wszystko wzbogacone zostało charakterystycznymi grafikami Flowersa, które nawiązują do nowatorskich dzieł Basquiata z lat 80. XX wieku. Naoko kładzie nacisk na streetwear, który w kolekcji jest bardzo mocno akcentowany przez wyraziste kolory - bluzy i spodnie dresowe w żółci i granacie. Oversize’owe kurtki typu “bomber jacket” czy “trucker jacket” odznaczają się krojem i oryginalnymi printami.
Naoko podkreśla przy tym, że kolekcja jest "hołdem dla nieustraszonych kobiet, które nigdy nie boją się wyrażać siebie". - Każdy element kolekcji został zaprojektowany tak, aby umożliwić kobietom wyjście poza konwencjonalne granice stylu i społecznych oczekiwań, a każdy projekt opatrzony charakterystycznym dziełem Flowersa to osobna opowieść o miłości, odwadze i wytrwałości" - dodaje firma.
Kolekcja jest już dostępna w polskich butikach stacjonarnych i na stronie internetowej marki.
Jaki alkohol wybierają Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody