Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki Rower Publiczny działa już prawie tydzień. Skorzystało z niego 3,5 tys. użytkowników

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Łódzki Rower Publiczny działa już prawie tydzień. Z nowej możliwości transportu skorzystało do wczorajszego południa 3,5 tys. osób. To dużo mniej niż w pierwszej edycji, ale też system jest dużo mniejszy.CZYTAJ DALEJ>>>.
Łódzki Rower Publiczny działa już prawie tydzień. Z nowej możliwości transportu skorzystało do wczorajszego południa 3,5 tys. osób. To dużo mniej niż w pierwszej edycji, ale też system jest dużo mniejszy.CZYTAJ DALEJ>>>.
Łódzki Rower Publiczny działa już prawie tydzień. Z nowej możliwości transportu skorzystało do wczorajszego południa 3,5 tys. osób. To dużo mniej niż w pierwszej edycji, ale też system jest dużo mniejszy.

Łódzki Rower Publiczny 2021. Ile osób z niego korzysta?

Od tygodnia łodzianie znów mogą korzystać z Łódzkiego Roweru Publicznego. Na początku na ulicach Łodzi pojawiło się 300 rowerów w 30 stacjach.

Do czwartku w południe w systemie umożliwiającym wypożyczenie rowerów zarejestrowało się 3419 osób, które wykonały 3710 przejazdów. To oznacza, że w ciągu pięciu i pół doby każdy rower wypożyczony był średnio 12 razy.

To mniej niż przy pierwszej edycji systemu. Wtedy ekscytacja nowym środkiem transportu była tak duża, że 3 tys. użytkowników udało się osiągnąć... jeszcze przed uruchomieniem całego systemu. A siódmego dnia po uruchomieniu na koncie było 47 tys. wynajmów i ponad 22 tys. użytkowników.

Ta różnica nie dziwi Huberta Barańskiego z Fundacji Fenomen. Tamten system był ponad trzy razy większy i obejmował swoim zasięgiem znaczny teren miasta. Dzięki temu mógł stanowić pełnoprawny środek transportu.

- Ostrzegaliśmy, że takie są skutki budowy zbyt małego systemu. To nie jest środek transportu, tylko gadżet, który ma niewielkie zastosowanie poza wypożyczaniem dla zabawy – ocenia Barański.

To ma się wkrótce zmienić. Od soboty system ma się wzbogacić o kolejne 200 rowerów, uruchomionych zostanie też 20 kolejnych stacji. W ten sposób gotowy będzie pierwszy etap budowy systemu czyli 500 rowerów oraz 50 działających stacji.

Kolejne rowery mają być dostawiane w następnych tygodniach. Nowa partia jest już w magazynie firmy Homeport Polska na Widzewie, trwa ostateczny montaż rowerów. Aby przyspieszyć składanie wykonawca powiększył załogę, a Zarząd Dróg i Transportu podwoił liczbę urzędników odpowiedzialnych za kontrolę rowerów i odbiory. Cały system złożony z 1500 rowerów i 150 stacji ma być ukończony we wrześniu.

To oznacza, że system ma duże opóźnienie. ZDiT zapowiada naliczenie kar umownych. Jak podkreśla wicedyrektor ZDiT Maciej Sobieraj, na razie operator nie otrzymał od miasta ani złotówki, bo żaden z dwóch etapów budowy systemu nie został jeszcze wykonany.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki