Jest to nowa usługa. Stała się możliwa dzięki temu, że sąd podjął współpracę z firmą zatrudniającą tłumaczy języka migowego. Jeśli na przykład w gmachu Temidy zjawi się głuchoniemy, to następuje łączenie z tą firmą za pomocą dźwięku i obrazu. Na ekranie monitora pojawia się tłumaczka, która widzi gesty interesanta. Jego pytania przekazuje przez telefon pracownikom biura obsługi. Ci też odpowiadają telefonicznie, po czym tłumacz "mówi" językiem migowym, co widzi głuchoniemy. W ten sposób otrzymuje niezbędne informacje.
- Zajmujemy się głównie sprawami cywilnymi, ale gdy ktoś poprosi o informacje z zakresu prawa karnego, gospodarczego lub pracowniczego, to też pomożemy - zapewnia Emil Janiak, kierownik Biura Obsługi Interesantów Sądu Okręgowego. Jest ono czynne w poniedziałki w godz. 8-18 oraz od wtorku do piątku od godz. 8 do 15.30.
Kolejna nowa usługa tego biura to portal informacyjny, służący głównie adwokatom i radcom prawnym, ale także zwykłym interesantom. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej Sądu Okręgowego w Łodzi i podać swoje dane, co jest niezbędne, żeby sprawdzić tożsamość interesanta.
W zamian można - bez przychodzenia do gmachu Temidy - zapoznać się z protokołami, terminami rozpraw oraz dowiedzieć się, kto w jakiej sprawie i na kiedy został wezwany do sądu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?