Nowa linia telefoniczna działa od poniedziałku do piątku w godz. 13-16. Ile było połączeń przez pierwsze dwa dni?
- Zadzwoniło osiem dzieci i rodziców. Rodzice pytali m.in. o możliwość wsparcia ich dziecka np. przez dożywianie, ale i techniczne kwestie związane ze zdalnym nauczaniem. Pierwszą sprawą zajmuje się już MOPS, zaś drugą szybko pomogła rozwiązać szkoła dziecka - opowiada Jolanta Baranowska z biura prasowego UMŁ. - Młodzi ludzie zaś dzwonili przede wszystkim, by upewnić się, że numer działa i w razie potrzeby będą mogli tu znaleźć pomoc. Zadzwoniła też studentka, która prosiła o pomoc w poszukiwaniach stażu lub pierwszej pracy.
W poniedziałek urzędnicy magistratu zadeklarowali, iż dzięki infolinii uczeń, który jest na zdalnym nauczaniu, może zgłosić każdy problem: z brakiem dostępu do sprzętu, z brakiem posiłku - czy z innymi niebezpiecznymi dla niego sytuacjami.
Od 26 października w całej Polsce do e-nauki przystąpili uczniowie klas IV-VIII ze szkół podstawowych. W ten sposób zdobywa wiedzę także młodzież ze szkół średnich.
Na lekcje w budynkach szkół przychodzą tylko uczniowie z oddziałów I-III podstawówek.
We wtorek występowały już raczej jednostkowe przypadki trudności w korzystaniu z programów służących zdalnej nauce. W poniedziałek były one dość powszechne wśród korzystających z aplikacji Librus, która zawiera nie tylko dziennik ocen oraz plan zajęć, ale daje także możliwość prowadzenia videolekcji.
Trwa okres lęgowy bocianów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?