- Pacjenci doskonale pamiętają, jak wyglądała rejestracja w przychodni, a wyglądała źle. Dzisiaj mamy tu już dwudziesty pierwszy wiek - przyznaje Adam Wieczorek, przewodniczy komisji zdrowia rady miejskiej. - Rejestracja jest pierwszym punktem, z którym pacjent zderza się przychodząc do przychodni. Jeśli ta przestrzeń będzie przyjazna i dostępna, pacjent bez problemów trafi do lekarza, dlatego duży nacisk kładziemy na to, by budynki zmieniały się nie tylko pod kątem wyposażenia, ale również w takich miejscach - dodaje.
Ponure i ciemne pomieszczenia to już przeszłość. Przychodnia przeszła gruntowny remont. Odnowiono rejestrację, główne wejście, wymieniono sieć informatyczną, instalację elektryczną i część kanalizacji. Wymieniono drzwi i wyremontowano schody. Utworzono też stanowiska rejestracyjne. Inwestycja kosztowała w sumie ponad 366 tys. zł. Miasto dołożyło 340 tys. zł. Prace trwały prawie dwa miesiące.
Zobacz też: Modernizacja przychodni przy Próchnika w Łodzi będzie kosztować 300 tys. złotych
- Chcemy, by pacjent czuł się swobodnie mógł zachować intymność w rozmowie z rejestratorką. Wielu z nich nie tylko wyciąga swoją kartę, by dostać się do lekarza, ale opowiada o problemach zdrowotnych. Pacjent nie chce, by słyszeli o tym inne osoby - mówi Elżbieta Junczyk, dyrektor przychodni "Widzew". - Dążymy również do tego, by wszyscy pacjenci nie czekali na stojąco tylko siadali, dlatego w przychodni jest teraz wiele krzeseł i są wygodne sofy.
Nowością w przychodni jest też infokiosk, czyli miejsce, dzięki któremu pacjent może szybko sprawdzić wszystkie miejskie placówki i lekarzy, którzy w nich przyjmują. Powstało także nowe logo, które pojawi się we wszystkich budynkach miejskich przychodni.
Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?