MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Złotna chcą przywrócenia dwukierunkowego ruchu na Wykowej

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Do niedawna na poboczu ul. Wykowej leżały płyty, dzięki czemu była ona szersza i auta mogły jeździć w obu kierunkach
Do niedawna na poboczu ul. Wykowej leżały płyty, dzięki czemu była ona szersza i auta mogły jeździć w obu kierunkach Jarosław Kosmatka
Mieszkańcy Złotna chcą przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ulicy Wykowej, która jest popularnym skrótem między Rojną a Rąbieńską.

Do niedawna ul. Wykowa była doskonałym „przesmykiem” między Złotnem a Teofilowem. Wystarczyło skręcić w nią z ul. Rąbieńskiej, a następnie ulicą Cebertowicza dojechać do Rojnej. Zmotoryzowani mieszkańcy Złotna omijali w ten sposób korki na ul. Traktorowej oraz Szczecińskiej. I tak robią do tej pory, ale niestety odcięto im drogę powrotu. Jak? Wprowadzając tylko jeden kierunek ruchu.

- Jeśli jedziemy do ryneczku przy Rydzowej, pozostaje nam powrót tylko ul. Traktorową albo Szczecińską, bo innej możliwości nie ma. Niestety, obie te ulice są zakorkowane - podkreśla pan Antoni, kierowca. - Rozwiązanie, jakie wprowadził Zarząd Dróg i Transportu, jest bardzo dla nas uciążliwe. Zresztą pogorszył się również stan Wykowej, bo usunięto z niej część płyt betonowych.

Dzięki płytom droga była szersza i auta mogły po niej kursować w dwie strony. Dlaczego ZDiT je usunął?

- Płyty zostały położone dawniej przez delegaturę Polesie, by usprawnić ruch na ul. Wykowej. Jednak położono je na prywatnej działce i musieliśmy płacić jej właścicielowi sporą kwotę za zajęcie terenu. Dlatego postanowiliśmy płyty usunąć i zrekultywować teren - wyjaśnia Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT. - Wówczas okazało się, że droga jest za wąska, by mijały się na niej auta, i wprowadzono ruch jednokierunkowy. Wykowa nie zostanie poszerzona, bo nie ma takiej możliwości ze względu na stan prawny działek.

List Czytelnika

Od ośmiu lat obserwuję przemiany jakie zachodziły na ulicy Wykowej, która przez wiele lat była drogą gruntową, z której korzystali piesi i samochody. Podjęcie decyzji o położeniu płyt ażurowych przez Delegaturę Łódź Polesie znacznie zwiększyło natężenie ruchu samochodowego, co było powodem mojego wystąpienia o zamontowanie spowalniaczy ruchu. Ich zamontowanie miało pozytywny skutek, ale z biegiem czasu uległy one zniszczeniu. Moja prośba o naprawę skierowana do ZDiT spotkała się z odmową, co argumentowane było stanem technicznym eksploatowanych płyt.

Chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że położenie płyt ażurowych było samowolą budowlaną w kontekście drogi gruntowej, gdyż takie płyty są kładzione na placach budowy dla usprawnienia transportu. Poruszające się po nich samochody ze znaczną prędkością (przekraczającą wielokrotnie dopuszczalną) generują hałas porównywalny ze startem samolotu, co jest uciążliwe dla okolicznych mieszkańców (...).

Nie jest prawdziwe stwierdzenie o braku o możliwości powrotu wskazane przez Pana Antoniego, gdyż taka możliwość istnieje drogą gruntową łączącą się z ulicą Rąbieńską przy restauracji Sielsko.

Za podstawowe uwarunkowanie uznania ulicy Wykowej za jednokierunkową należy bezwzględnie uznać to, że ruch pojazdów na skrzyżowaniu ulic Rąbieńskiej i Wykowej nie mógł odbywać się zgodnie z przepisami o ruchu drogowym (...) tzn. samochód przed znakiem stop na ulicy Wykowej był zmuszony do wymuszenia pierwszeństwa, aby umożliwić wjazd w ulicę Wykową pojazdów zamierzających skręcić w prawo lub w lewo z ulicy Rąbieńskiej, co było przyczyną zaistnienia wypadków drogowych. Wyraźnie należy zwrócić uwagę, że ulica Wykowa dalej umożliwia ruch pieszych, który w aktualnej sytuacji stał się bezpieczniejszy.

Czytelnik

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki