Porozumienie w sprawie strategii rozwoju łódzkiego obszaru metropolitalnego ma pomóc podłódzkim samorządom w zdobyciu unijnych pieniędzy na wyremontowanie zniszczonej linii tramwajowej 46, która kursuje z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Zanim porozumienie zostanie zawarte, fatalny stan sieci i torowiska może uniemożliwić regularne kursy tramwajów na tej trasie. Wczoraj Zarząd Dróg i Transportu przekazał podłódzkim samorządom wykaz niezbędnych prac i ich kosztorys. Na najpilniejsze remonty potrzeba 1,5 mln zł.
- To ogromna kwota - powiedział Mariusz Ostrowski, sekretarz miasta Ozorków, które ma budżet 52 mln zł. - Może zdarzyć się tak, że wydamy te pieniądze, a później będziemy musieli rozebrać to, co wyremontowaliśmy, bo zdobędziemy pieniądze z UE na modernizację całej linii tramwajowej.
Samorządy muszą wkrótce podjąć decyzję, czy naprędce naprawiać zniszczone tory, czy czekać na pieniądze z UE. Do projektu rewitalizacji podmiejskich linii tramwajowych chcą przyłączyć się również Pabianice i gmina Ksawerów, aby zmodernizować linię 41. Na to samo liczą w Konstantynowie Łódzkim i Lutomiersku, gdzie na remont czeka linia 43.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?