Ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Co robić?

    Ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Co robić?

    (ip)

    Aktualizacja:

    Ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Co robić?

    ©Andrzej Zgiet

    Bardzo często osoby ubiegające się o wypłatę odszkodowania po odmowie ze strony ubezpieczyciela rezygnują z dalszych starań. Niepotrzebnie. Taka decyzja wcale nie musi oznaczać, że wnioskowane pieniądze się nie należą. Podpowiadamy, co zrobić, gdy towarzystwo ubezpieczeniowe odmówi wypłaty odszkodowania.
    Ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Co robić?

    ©Andrzej Zgiet

    W wielu przypadkach okazuje się, że osoby poszkodowane nie otrzymują należnych środków, ponieważ nie skompletowały całej dokumentacji wymaganej przez ubezpieczyciela. Właśnie dlatego otrzymując odmowę, w pierwszej kolejności powinniśmy sprawdzić, czy dopełniliśmy niezbędnych formalności.

    Jakie dokumenty należy przygotować?

    Podstawowym dokumentem jest wniosek o wypłatę odszkodowania. W przypadku szkody osobowej, obowiązkowo do wniosku powinniśmy dołączyć pełną dokumentację medyczną, w skład której wchodzą wszelkie wyniki przeprowadzonych badań i konsultacji medycznych.
    – Dokumentacja medyczna pozwala na odpowiednie oszacowanie uszczerbku na zdrowiu poszkodowanego, który jest jednym z kluczowych składników od którego zależy wysokość przyznanego świadczenia. Właśnie dlatego ważne jest, aby przedstawić ubezpieczycielowi wszelkie dokumenty obrazujące obrażenia powstałe na skutek wypadku. Niezbędne będą m.in. wyniki prześwietlenia, tomografii czy innych badań lekarskich – tłumaczy Marzena Walkowska, kierownik działu likwidacji szkód Centrum Odszkodowań DRB, firmy specjalizującej się w pomocy osobom poszkodowanym w uzyskaniu należnego odszkodowania

    Można również starać się o zwrot kosztów poniesionych w związku z procesem rekonwalescencji, takich jak np. zakup leków, dojazd do placówek medycznych czy opłat wniesionych za zabiegi rehabilitacyjne. Ubiegając się o takie świadczenie trzeba przestawić wszelkie faktury, które udokumentują wydatki. Niewiele osób wie, że może starać się również o zwrot utraconego dochodu. – Takie świadczenie należy się nie tylko osobom zatrudnionym na umowę o pracę. Poszkodowany posiadający umowę zlecenie czy dzieło również może starać się o zwrot utraconego dochodu. W takim przypadku należy wraz z pracodawcą oszacować, ile moglibyśmy zarobić w czasie naszej nieobecności – dodaje ekspert. W przypadku, gdy dojdzie do szkody materialnej (np. uszkodzenia sprzętu elektronicznego czy auta), sprawca ma obowiązek pokryć wszelkie koszty związane z naprawą uszkodzonego mienia.

    Odmowa i co dalej?

    W sytuacji, gdy upewniliśmy się, że złożyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty, a mimo to uzyskaliśmy odmowę, powinniśmy złożyć reklamację i rozpocząć negocjację z ubezpieczycielem. – Reklamacja może zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej. Należy jednak przestrzegać wszystkich szczegółowych procedur przewidzianych przez zakład ubezpieczeniowy. Na rozpatrzenie reklamacji towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni. W przypadku przekroczenia terminu, reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie – wyjaśnia Marzena Walkowska z DRB. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie pozytywnie rozpatrzona można wystąpić na drogę sądową. Warto jednak pamiętać, że wiąże się to poniesieniem dodatkowych kosztów, takich jak: opłata od pozwu czy ewentualne koszty opinii biegłego.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BRAĆ DWA GRANATY

      777 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      I KARABIN.POLACKO TRADYCJA.

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY