Auta bez homologacji mogły trafić do salonów Volkswagena

    Auta bez homologacji mogły trafić do salonów Volkswagena

    (mm/ip)

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Skandal z silnikami Volkswagena zatacza coraz szersze kręgi. Na jaw wyszły problemy związane z homologacją pojazdów koncernu.
    Auta bez homologacji mogły trafić do salonów Volkswagena

    ©Piotr Smoliński

    Procedura homologacyjna Unii Europejskiej polega zazwyczaj na wykorzystaniu raportu wykonanego przez centrum badań i certyfikacji, jak niemieckie TÜV czy brytyjskie VCA. Jak informuje stowarzyszenie StopVW.pl, teraz okazuje się, że samochody Volkswagena mogą nie mieć homologacji.

    VOLKSWAGEN. WSTRZYMANIE PRODUKCJI POPULARNEGO AUTA


    Niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) sprawdza, czy samochody Volkswagena, które wykorzystano w testach, miały tę samą technologię, jak egzemplarze, które trafiły do sprzedaży.
    Podejrzewa się bowiem, że homologacja była wydawana na podstawie badań wykonanych na prototypach. KBA poinformowało Volkswagena, że zainicjuje wyrywkowe badania i powoła kolejny zespół do sprawdzenia samochodów. O podobną procedurę wnosi w Polsce stowarzyszenie StopVW.pl, które złożyło odpowiedni wniosek u dyrektora TDT, instytucji odpowiedzialnej za dopuszczenie i kontrolę Volkswagenów w Polsce.

    Jak podaje stowarzyszenie StopVW.pl, gdyby okazało się, że Volkswagen nie posiada ważnej homologacji, z polskiego rynku wycofanych będzie musiało zostać około 200 tysięcy samochodów. Właściciele powinni otrzymać wtedy nowe auta lub zwrot pełnej ceny zakupu.

    Przypomnijmy, że w 2015 roku wyszło na jaw, że samochody Volkswagena były wyposażone w oprogramowanie wykrywające, kiedy auto jest poddawane testom emisji spalin. Dzięki temu auta niemieckiej marki z silnikiem wysokoprężnymi mogły być sprzedawane na amerykańskim rynku, choć podczas codziennego użytku 40-krotnie przekraczały dopuszczalne normy emisji. Oprogramowanie znajduje się w około 11 mln pojazdów na całym świecie, w tym w ok 140 tys. samochodów na polskim rynku.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dopłaty na wv

    chłopo-robotnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Nasze Wieśwageny nie mają żadnej homologacji za to mają 15-20 lat i kopcą jak Ursus z przed 30 .

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY