Partner serwisu
    Na drogach pojawią się nowe fotoradary

    Na drogach pojawią się nowe fotoradary

    mm

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Na drogach pojawią się nowe fotoradary

    ©Łukasz Kasprzak

    Główny Inspektorat Transportu Drogowego planuje modernizację starych oraz instalację nowych fotoradarów. Akcja ma odbyć się w ramach programu unijnego.
    Na drogach pojawią się nowe fotoradary

    ©Łukasz Kasprzak

    O planach poinformował Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w GITD Marek Konkolewski. Zaznaczył, że w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Inspektorat planuje zakup ponad 600 urządzeń do pomiaru prędkości pojazdów.

    Czytaj także: Fotoradary. Urządzenia zarejestrują nie tylko prędkość

    Ewentualny zakup 600 nowych urządzeń z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko planowany jest w perspektywie sześciu lat. Zakup urządzeń nie jest jeszcze ostatecznie przesądzony - zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od decyzji o otrzymaniu dofinansowania. Pierwsze urządzenia mogą pojawić się dopiero za kilka lat. Zdecydowana większość nowych fotoradarów sukcesywnie zastępowałaby najstarsze.

    Konkolewski podkreślił, że fotoradary „w żadnym stopniu nie są maszynką do zarabiania pieniędzy". Dodał, że urządzenia te są zawsze poprzedzone znakiem informacyjnym D-51, a ITD działa w jawny sposób. W posiadaniu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego jest obecnie ponad 400 fotoradarów stacjonarnych.

    Czytaj także: Fotoradary. Trudniej będzie uniknąć mandatu

    Fotoradary wracają na warszawskie ulice [INFOWIDEO]

    MMOnline

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mniej, ale z głową.

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Radarów, fotoradarów powinno być mniej a umieszczone naprawdę tam, gdzie niebezpieczeństwa da się uniknąć jedynie przez wolniejszą jazdę (do czasu przebudowy niebezpiecznego odcinka), a nie - byle...rozwiń całość

      Radarów, fotoradarów powinno być mniej a umieszczone naprawdę tam, gdzie niebezpieczeństwa da się uniknąć jedynie przez wolniejszą jazdę (do czasu przebudowy niebezpiecznego odcinka), a nie - byle gnębić kierowców i drenować portfele. Napewno nie powinno się prowadzić pomiarów szybkości (zarówno automatycznej, jak i ręcznie przez policję) na kontrowersyjnych obszarach zabudowanych (chodzi mi o miejsca, które wyznaczono jako obszar zabudowany a fizycznie nie ma tam ani jednego budynku - to jest częste zjawisko), a zwłaszcza tam powinno się zawiesić zatrzymywanie "prawka" za przekroczenie o ponad 50 km/h. Granice obszarów zabudowanych powinny być zweryfikowane a nie wyznaczane na granicach administracyjnych miejscowości i tam, gdzie w pobliżu drogi (bliżej niż powiedzmy 20 metrów od jezdni) nie ma przynajmniej 3 budynków, obszar powinien być wyznaczony jako NIEZABUDOWANY. zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      PRZEPISY

      PORADY

      RAPORTY