Walka ze smogiem. Rząd szykuje zmiany dla kierowców

    Walka ze smogiem. Rząd szykuje zmiany dla kierowców

    (mm) TVN Turbo/x-news

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    ©Filip Kowalkowski

    Pojawiają się nowe pomysły rządu na walkę ze smogiem. Auta co prawda według różnych szacunków mają jedynie około 20-procentowy udział w zanieczyszczaniu powietrza miast, ale czeka je kilka nowych regulacji prawnych.

    ©Filip Kowalkowski

    Stacje diagnostyczne będą miały obowiązek dokumentowania poziomu jakości spalin podczas badania technicznego. - Tak naprawdę nikt nie wie jaki jest współczynnik wyniku negatywnego za jakość spalin. Do tej pory nieuczciwi diagności mogli przepuszczać te auta, a teraz będą musieli archiwizować dokumentację - wyjaśnia Łukasz Nagraba z jednej ze stacja kontroli pojazdów.

    UOKIK WSZCZĄŁ POSTĘPOWANIE PRZECIWKO VOLKSWAGEN GROUP POLSKA ZA MANIPULOWANIE WSKAŹNIKAMI


    Ponadto policjanci mają sprawdzać emisję podczas każdej kontroli drogowej, a nie, jak do tej pory, wyrywkowo. W 2016 roku przeprowadzono 4610 takich kontroli. Nieprawidłowości wykryto w 1194 przypadkach.

    Dodatkowo proponowane przez rząd rozwiązania pozwalają władzom miast, w których mieszka więcej niż 200 tys. osób, wytyczać strefy ograniczenia albo zakazu poruszania się pojazdów, które nie spełniają norm emisji spalin. Kierowcy, którzy będą chcieli wjechać do takiej strefy, muszą posiadać odpowiednią naklejkę.

    To, czy samochód jest przyjazny środowisku, zależy głównie od tego, ile wynosi emisja dwutlenku węgla i tlenków azotu na każdy przejechany kilometr. Pierwszy gaz negatywnie wpływa na atmosferę i zmiany klimatu, drugi szkodzi organizmom żywym, a zatem także człowiekowi, powodując astmę, zapalenie oskrzeli, a nawet zawały i nowotwory.

    SILNIK. RÓŻNICE POMIĘDZY CYKLEM OTTO I ATKINSONA


    Negatywny wpływ tlenków azotu (NOx) nie pozostawia wątpliwości. Specjaliści szacują, że w atmosferze znajduje się około 8,3 ton NOx, z czego 3,3 t emitowane jest przez transport – czytamy w najnowszym raporcie komisji śledczej ds. pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym.

    Dlaczego tak ważne jest, aby pojazdy emitowały jak najmniejszą ilość tlenków azotu? Transport drogowy odpowiada za emisję 40 proc. NOx w Europie, a około 80 proc. tych emisji pochodzi z samochodów z silnikiem Diesla.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No

    i jeszcze niech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    wymysla kontrole norm na zimnym silniku na pierwszym rozruchu w przypadku disela wszyscy co je maja straca dowody rejestracyjne. Czysta paranoja. Niech najpierw to sie wezma za Januszy Transportu,...rozwiń całość

    wymysla kontrole norm na zimnym silniku na pierwszym rozruchu w przypadku disela wszyscy co je maja straca dowody rejestracyjne. Czysta paranoja. Niech najpierw to sie wezma za Januszy Transportu, co to jeden z drugim w takich JAS-FBG, Rhenus, PEKAES robi kurierke. Jak najtanszym kosztem auto byle by tylko jezdzilo. Jezdzilem kiedys u jednego przewoznika jakopodwykonawca dla jednej z duzych firm. Codzien rano jak odpalalem SCANIE zwlaszcza w mrozy to pol osiedla nic nie widzialo bo taka chmura leciala. Pracodawca wiedzac, ze jest problem OJSZCZAL to i mowil ze jak sie rozgrzeje to nie bedzie problemu heheheh zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    biedota niech jeździ rowerami

    dobra zmiana (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    .. jeżeli ich nie stać na porządne samochody. Nie po to Polska wstała z kolan, by nadal być złomowiskiem Europy. A poza tym potrzeba kasy na 500+ więc ktoś musi te nowe auta kupować, by były...rozwiń całość

    .. jeżeli ich nie stać na porządne samochody. Nie po to Polska wstała z kolan, by nadal być złomowiskiem Europy. A poza tym potrzeba kasy na 500+ więc ktoś musi te nowe auta kupować, by były wpływy z podatków.zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY