Węzeł Porosły połączy Kleberga z S8. Wylotówka na Warszawę...

    Węzeł Porosły połączy Kleberga z S8. Wylotówka na Warszawę ma być przebudowana (wideo)

    Marta Gawina

    Aktualizacja:

    Kurier Poranny

    Połączenie drogi S8 z zachodnią obwodnicą Białegostoku. Projekt z 2013 roku
    1/7
    przejdź do galerii

    Połączenie drogi S8 z zachodnią obwodnicą Białegostoku. Projekt z 2013 roku ©UM Białystok

    Z Białegostoku w stronę Warszawy wyjeżdża się przez wąskie gardło. Wylotówka ma być w końcu przebudowana. Miasto będzie starało się o unijne wsparcie. Na razie poszukiwana jest firma, która przygotuje dokumenty. Budowa może za rok
    - Trasę generalską koniecznie trzeba dokończyć i połączyć z ekspresówką. Kierowcy czekają na to od lat – mówi Mikołaj Linkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia.

    Brakuje niewiele, bo 800 metrów. Taki odcinek trzeba wyremontować, by dwujezdniową ul. Kleeberga połączyć z ekspresową ósemką. Brakujący fragment ma powstać w ramach węzła Porosły. Jego budowa planowana jest od kilku lat. I jeszcze na nią poczekamy. Może nawet rok.

    Przeczytaj też: Porosły. Powstanie węzeł. Budowa ruszy w przyszłym roku (wideo)

    - Ta inwestycja to wyrzut sumienia dla władz miasta. Jest bardzo ważna i już dawno powinna być zrealizowana – nie ma wątpliwości Tomasz Madras, radny PiS.

    Teraz pojawiła się szansa, że zapowiedzi sprzed lat zamienią się w czyny. Magistrat do poniedziałku czeka na firmy, które chcą przygotować studium wykonalności. To niezbędny dokument, by starać się o unijne dofinansowanie na budowę węzła Porosły. Termin składania wniosków do programu Polska Wschodnia upływa 27 kwietnia.

    Połączenie drogi S8 z zachodnią obwodnicą Białegostoku. Projekt z 2013 roku (źródło: UM Białystok)


    – Inwestycja będzie realizowana pod warunkiem uzyskania wsparcia Unii Europejskiej. Szacunkowa wartość projektu to ok. 200 mln zł – mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu. Dodaje, że w tym roku miasto chce też uzyskać pozwolenie na budowę oraz ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy. Czy jest szansa, że roboty ruszą także w tym roku? Magistrat nie chce podawać konkretnych terminów. – Budowa może ruszyć wówczas, gdy zostanie podpisana umowa o dofinansowanie oraz wyłoniony wykonawca – przypomina Anna Kowalska.

    Przebudowane mają zostać blisko 3 km trasy wylotowej w kierunku Warszawy, składające się z dwóch odcinków. Pierwszy to dodatkowe 800 metrów ul. Kleeberga od wiaduktu. Drugi biegnie od skrzyżowania alei Jana Pawła II z ulicą Narodowych Sił Zbrojnych do skrzyżowania w Porosłach.

    Inwestycja jest o tyle skomplikowana, że biegnie drogami należącymi do trzech zarządców. Chodzi o miasto Białystok, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz GDDKiA. Jak się dowiedzieliśmy przez ostatnie miesiące punktów spornych nie brakowało. Chodzi m.in. o kładkę dla pieszych znajdującą się już za granicami Białegostoku. Jej utrzymania chciała GDDKiA. Zdaniem PZDW należy ją rozebrać. Jak jest obecnie? –Trwają prace nad porozumieniem pomiędzy trzema zarządcami dróg. Nam zależy na zapewnieniu płynności ruchu i jego bezpieczeństwie. Ewentualna rozbiórka kładki nie dyskwalifikuje projektu PZDW, który będziemy jeszcze oceniać – odpowiada dyplomatycznie Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
    Zobacz galerię

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kasę wydajecie na wizualizację

    podatnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Poszukajcie lepiej kogoś kto wam to zaprojektuje w normalnych rozmiarach za mniejszą kasę. A tak szczujecie ludzi tymi wizjami autostrady w mieście. Nie ma kasy na wybudowanie, a kto to później...rozwiń całość

    Poszukajcie lepiej kogoś kto wam to zaprojektuje w normalnych rozmiarach za mniejszą kasę. A tak szczujecie ludzi tymi wizjami autostrady w mieście. Nie ma kasy na wybudowanie, a kto to później utrzyma? Rozum wad odjęło? zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY