Do podpisania umowy doszło w poniedziałkowy poranek w zajezdni na Nowych Sadach. Do Łodzi trafi 20 wydłużonych autobusów i 26 standardowych. W pierwszym mieści się 135 pasażerów, z których 38 może siedzieć, w drugim miejsc jest natomiast 85, z czego 26 siedzących.
- Autobusy dla łódzkiego MPK będą wyposażone w panele fotowoltaiczne, dzięki czemu zasilane będą kasowniki i biletomaty - mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu Solarisa ds. sprzedaży. - Dzięki temu akumulator wolniej się wyczerpie.
Panele są w fazie testowej i nie zostaną zainstalowane na wszystkich nowych autobusach, tylko na razie na dwudziestu.
Pierwsze autobusy trafią do Łodzi na początku przyszłego roku. Kolejne będą dostarczane sukcesywnie, po kilka pojazdów. Ostatnie dotrą do nas w czerwcu przyszłego roku. Silniki tych autobusów będą spełniać także normą środowiskową Euro VI, dzięki czemu będą emitować do atmosfery mniej zanieczyszczeń.
- Umowa została podpisana na 10 lat, a w cenie jest także serwis autobusów - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź. - Ważne dla nas jest to, że znamy tez koszty utrzymania. Umowa przewiduje także opcję wykupu autobusów po 10 latach, zastanowimy się, czy z niej skorzystać.
Nowe Solarisy zastąpią część autobusów marek Volvo i Jelcz. Nie dojdzie do wymiany wszystkich, między innymi dlatego, że wiele remontów w mieście dotyczy tras tramwajowych i autobusy je zastępują.
Po Łodzi jeździ obecnie 149 autobusów marki Solaris, a miasto kupuje je od 2000 roku. Autobusy tej marki stanowią 37 proc. wszystkich łódzkich autobusów. MPK dysponuje także 165 autobusami marki Mercedes.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?