Tomasz Grzelak Hatrans budował od 1989 r., dwie dekady później była już logistycznym gigantem. Kontenerowiec, który przewoził towary między chińską prowincją Chengdu a Łodzią był symbolem tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku. Hatrans wraz ze swymi chińskimi partnerami był od 2014 r. poważnie zainteresowany wybudowaniem terminalu kolejowego z magazynami na terenie byłej jednostki wojskowej przy ul. Pryncypalnej. Plany były na tyle zaawansowane, że firma złożyła wniosek o wydanie warunków zabudowy. Jesienią 2016 r. Agencja Mienia Wojskowego odwołała jednak przetarg, a nadzorujący ją Antoni Macierewicz (PiS), ówczesny minister obrony narodowej sugerował, że oddanie tego terenu pod kontrolę Chińczyków " miałoby godzić w bezpieczeństwo Polski i strategiczne partnerstwo z USA". Obecnie Hatrans terminal multimodalny buduje przy. ul. Świętej Teresy w Łodzi.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?