MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa klasa M - niezmienna pewność

Redakcja
Trzecia generacja mercedesa klasy M łączy przyjemność z jazdy z terenową zwinnością, niedoścignionym komfortem oraz niewielkim apetytem na paliwo. Nowy SUV Mercedesa jest już dostępny w salonie sprzedaży Auto-Studio Mercedes-Benz w Łodzi.

Wzornictwo nowego mercedesa jest wyraziste zarówno w ogólnym wizerunku, jak i w wielu nowo zaprojektowanych detalach - osłonie chłodnicy z chromowanymi listwami i centralną gwiazdą, zmodyfikowanych spojlerach bocznych i zachodzących na boki tylnych światłach. W stosunku do poprzedniego modelu samochód jest szerszy i nieco niższy.

Sportowo-elegancki charakter nowej klasy M odczuwa się również w szlachetnie urządzonym wnętrzu. Zaprojektowano je tak, aby zapewniało kierowcy i pasażerom najwyższy poziom ergonomii i funkcjonalności. Sportowy kokpit z czteroramienną wielofunkcyjną kierownicą i nowoczesną tablicą wskaźników z dwoma tubami jest doskonale dostosowany do wymogów kierowcy. Podobnie ozdobne elementy z aluminium i drewna, chromowane przyciski oraz wysokiej jakości pokrętła. Oferowany opcjonalnie, odsuwany dach jeszcze bardziej rozświetla przestronne, jasne wnętrze.

Nowa klasa M jest sumą wszystkich pomysłów zwiększenia bezpieczeństwa, jakie w swej historii realizował Mercedes-Benz. Kierowca ma więc wszystko w zasięgu ręki. Samochód może na życzenie kontrolować ruch drogowy, ustawiać reflektory odpowiednio do potrzeb i czuwać, aby siedzący na podwyższonym fotelu kierowca był stale uważny. Ma też m.in. stały napęd na wszystkie koła 4MATIC (wspierany przez system stabilizujący jazdę ESP oraz trakcję 4ETS), asystenta wspomagania koncentracji AttentionAssist oraz aktywny system oświetlenia ILS z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych.

Mercedes klasy M dostępny jest z dwoma silnikami Diesla (4- i 6-cylindrowym) oraz jednym benzynowym. 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna o poj. 2,1 l daje moc 204 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9 s (średnie spalanie 6,0-6,5 l na 100 km). Miłośników bardziej dynamicznej jazdy powinny natomiast zainteresować silniki sześciocylindrowe: 258-konny diesel (poj. 3,5 l, śr. spalanie 6,8-7,4 l/100 km) oraz 306-konny silnik benzynowy (3,5 l, śr. spalanie 8,5-8,8 l/100 km). Oba rozpędzają ważącego ponad dwie tony SUV-a do 100 km/h w około 7,5 s. Niezależnie od wersji silnikowej, nowy mercedes klasy M oferowany jest z nowoczesną, siedmiobiegową skrzynią automatyczną7G-tronic Plus oraz napędem 4MATIC.

Nowa klasa M robi wrażenie swym atletyczno-sportowym wizerunkiem i ogromną siłą napędową. Nie jest jednak agresywna w stosunku do środowiska. Technologie spod znaku BlueEfficiency odwołują się bowiem do zasady zrównoważonego rozwoju. Mocne silniki zachwycają niskim zużyciem paliwa i niewielką emisją. Różne rozwiązania zwiększające wydajność, takie jak np. funkcja ECO Start-Stop, pali-wooszczędne ogumienie i żaluzja osłony chłodnicy, czynią Klasę M prekursorem nowej generacji SUV-ów.

Siedząc wyżej można spoglądać dalej. Podróżując nowym mercedesem klasy M doświadcza się podczasjazdy poczucia spokoju i pewności zapewnianej przez aktywne systemy wspomagania kierowcy. W wąwozach miejskich ulic lub na kamienistych szlakach- dzięki najnowocześniejszej technice z nową klasą M można wszystko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki