Przetarg obejmuje dwa odcinki: od Paderewskiego do Chóralnej, drugi od ul. Św. Wojciecha do Trasy Górna.
Jednocześnie ZDiT przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie brakującego odcinka między nimi.
Droga ma być wydzielona, pierwszy odcinek będzie szedł stroną wschodnią, ostatni zachodnią. Będą też przejazdy przez ulicę Rzgowską. Całość ma mieć prawie 3 km.
- To realizacja naszej strategii rowerowej podłączenia wielkich osiedli do obszaru śródmiejskiego- mówił Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy.
Prace mogą się zacząć za dwa miesiące. Mają być skończone w październiku lub listopadzie.
Wątpliwości co do inwestycji ma Hubert Barański z Fundacji Fenomen.
- To jedna z najmniej potrzebnych dróg. Odcinek przy Trasie Górnej to właściwie wyrzucanie pieniędzy w błoto - mówi.
W tym roku miasto ma 5 mln zł budżetu rowerowego, z tej kwoty chce wybudować ścieżkę w ul. Rzgowskiej i postawić stojaki rowerowe. Z innych środków powstaną ścieżki rowerowe w ul. Świętej Teresy, Rydzowej, w okolicach dworca Łódź Fabryczna i na trasie WZ.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?