Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesny facet kupuje, bo lubi

Agnieszka Jasińska
Rolex sky dweller monitoruje dwie strefy czasowe.
Rolex sky dweller monitoruje dwie strefy czasowe. materiały prasowe w.kru
Modny mężczyzna nie powinien wychodzić z domu bez zegarka monitorującego dwie strefy czasowe. Może relaksować się kosząc trawę inteligentną kosiarką z kodem PIN. Do kolacji wybiera wino, nigdy nie sięga po piwo ani wódkę. Jeszcze nie tak dawno prawdziwym mężczyzną był ten, który z kosmetyków używał tylko mydła, a sklepy omijał szerokim łukiem. Dzisiaj panowie są gotowi na wiele poświęceń, byleby tylko być trendy. Nowoczesny mężczyzna z zapałem kompletuje garderobę, dobiera kosmetyki i szuka kosiarki do trawy w kolorze swoich ulubionych trampek.

Nowoczesny mężczyzna nie wychodzi z domu bez karty kredytowej. Jednak nie może to być taka zwykła plastikowa karta.
Facet wydaje więcej niż kobieta.

Z analiz mBanku i MultiBanku wynika, że panowie chętniej korzystają z karty kredytowej niż ich partnerki.

- Co więcej, wbrew przekonaniu, że kobiety wydadzą każde pieniądze, również te pożyczone od banku, panie do kart kredytowych podchodzą z rezerwą, panowie natomiast znacznie mniej zachowawczo. Nie tylko więcej łodzian ma je w swoich portfelach, ale też wydają za ich pośrednictwem więcej pieniędzy. W przypadku naszych klientów różnica w stosunku do pań wynosi 25 proc. - mówi Joanna Materka, naczelnik Wydziału Kart Kredytowych mBanku i MultiBanku.

Mimo że panowie swobodniej sięgają po pieniądze pożyczone od banku, potrafią liczyć, na co je wydają. Panowie chętniej np. korzystają z rabatów oferowanych do kart, oszczędzają w ten sposób nawet do 20 proc. ceny kupowanego produktu.

- W ostatnim roku wśród osób, które podczas zakupów wykorzystały przysługujący im rabat, mężczyźni stanowili 70 proc. - podaje naczelnik.

Złota karta kredytowa to już przeżytek
Niezależnie jednak od tego, czy panowie sięgają po kartę debetową, czy kredytową, kwoty, jakie płacą za ich pośrednictwem, wzrastają wraz z upływem lat i rozwojem ich kariery zawodowej.

- Apogeum przypada przed czterdziestką - twierdzi Joanna Materka. - Potem miesięczna wartość transakcji bezgotówkowych wykonanych przez panów jest coraz niższa. Najmniej wydają łodzianie po 51. roku życia, średnio nawet dwa razy mniej niż ich młodsi o 10 lat koledzy.

Jeśli sprawdzimy, jakie karty posiadają w swoich portfelach panowie, to przeważać w nich będą te prestiżowe.

- Nie oznacza to jednak, że szukać należy złotych "plastików". Dziś o ekskluzywności karty nie świadczy jej kolor, a raczej limit kredytowy oraz pakiet benefitów - mówi Joanna Materka. - Szerokie upowszechnienie kart kredytowych spowodowało, że to, co kiedyś kojarzyło się z prestiżem, uległo dewaluacji. Złote, a nawet platynowe karty straciły na znaczeniu. Zaczęto je wydawać masowo, niejednokrotnie "kolorowe plastiki" zaczęły oferować klientom o wiele więcej dodatkowych korzyści, takich jak programy lojalnościowe i systemy rabatowe.

Być jak James Bond albo Indiana Jones
We wrześniu portal Menstream.pl zapytał mężczyzn o to, który element filmowej garderoby uważają za najbardziej stylowy. Na pierwszym miejscu znalazł się zegarek 007, na drugim okulary z "Top Gun", a na trzecim garnitur "Facetów w czerni". Kolejne miejsca zajęły kurtka terminatora, płaszcz Neo z Matrixa i kapelusz Indiany Jonesa.

- James Bond jest najlepszym wzorem do naśladowania i jednocześnie najprostszym - skomentował wyniki ankiety dla Menstream Adam Chowański, stylista i personal shopper. - W Polsce idealnie przyjęłaby się klasyka w jego stylu. To wyważona elegancja, która nie zostanie wyśmiana, a tego mężczyźni boją się najbardziej. Skłonienie się ku klasyce jest bezpiecznym rozwiązaniem.

Chowański podkreśla, że film jest bardzo dobrym źródłem inspiracji, bo stanowi popkulturę, która jest blisko ludzi.

- Próbując się z nimi identyfikować, przejmujemy ich styl, wzorujemy się na nich. Mężczyźni uwielbiają gadżety i zwracają na nie większą uwagę niż kobiety - mówi Chowański.

Zegarek za 184 tys. zł i kosiarka z PIN-em
Nowoczesny mężczyzna nie istnieje bez nowoczesnego zegarka. Takim jest na przykład rolex sky dweller.

- Zegarek jest przeznaczony dla osób monitorujących dwie strefy czasowe, np. czas miejsca zamieszkania i czas miejsca pracy. 24-godzinny dysk wewnętrzny sprawia, że osoba nosząca zegarek zawsze jest w stanie sprawdzić dokładny czas w alternatywnym miejscu i odróżnić pory dnia - opowiada Katarzyna Sosińska, PR manager W.KRUK. - Data wskazująca dzień czasu lokalnego zmienia się o północy w czasie kilku milisekund, dzięki czemu osoba nosząca zegarek ma zawsze pewność, że data jest właściwa. Budowa mechanizmu oparta jest na starożytnym modelu SAROS, który opisuje zjawisko astronomiczne, wyznaczające okres 18-letniego cyklu zmian położenia względem siebie Słońca, Ziemi oraz Księżyca. Mechanizm ten pozwala rozróżniać 30- i 31-dniowe miesiące, dzięki czterem dodatkowym zębatkom.

Jednak nowoczesność kosztuje. Za rolex sky dweller trzeba zapłacić 184 tys. 90 zł.
Nowoczesny mężczyzna starannie dobiera też urządzenia do pracy. Zwraca uwagę na każdy szczegół. Zależy mu na przykład na tym, żeby kosiarka do trawy była wyposażona w... alarm. Takie są urządzenia firmy Husqvarna. Posiadają one zaawansowane rozwiązanie: Anti Theft System. Jest to alarm oraz osobisty kod PIN, który chroni kosiarkę w wypadku kradzieży. Bez wprowadzenia kodu PIN urządzenie nie będzie działało...

Najnowszy model zautomatyzowanej i inteligentnej kosiarki Husqvarna Automower 305 kosztuje 5 tys.999 zł.

Prawdziwy mężczyzna tylko z lampką wina
Po pracy czas na relaks. I tutaj czeka nas niespodzianka. Okazuje się, że modny mężczyzna, jeśli pije alkohol, jest to... wino.
- Nie wódkę, nie piwo, nie gotowe drinki, ale właśnie wino - podkreśla Michał Jancik, sommelier współpracujący z firmą Lidl.

Kultura picia wina od jakiegoś czasu intensywnie rozwija się w Polsce. Wino jest modne, ponieważ posiada bogatą historię i łączy wiele tematów, jak np. geografia, historia, geologia, prawo, ekonomia…

- Współczesny modny mężczyzna to człowiek wszechstronnie wykształcony, a zatem trudno o trunek bardziej odpowiedni niż wino. Godzinami można opowiadać o różnorodnych odmianach winorośli, z których każda posiada odmienny zapach i smak - przekonuje Jancik. - Klimat i geologia regionów winiarskich jest tak różna, że wykorzystując tę wiedzę zwrócenie uwagi rozmówcy nie sprawia trudności.

A przecież modny mężczyzna lubi na siebie zwracać uwagę nie tylko wyglądem i zachowaniem, ale przede wszystkim wiedzą.
Jeżeli chodzi o wina białe, nowoczesny mężczyzna wybiera trunki o umiarkowanej kwasowości i przyjemnych aromatach owocowych.

- Tutaj prym wiodą wina z Chile i RPA, jak również z Alzacji - mówi Jancik.

W kategorii win czerwonych panowie wybierają wina z Nowego Świata.

- Zauważalna jest tendencja do poszukiwania win z konkretnych odmian winorośli, np. Cabernet Sauvignon czy Shiraz - dodaje Jancik.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki