O odszkodowania będą mogli ubiegać się pasażerowie Express, InterCity i Express InterCity. Jeżeli pociągi spóźnią się od 60 do 119 minut pasażer otrzyma zwrot 25 proc. ceny biletu, a przy spóźnieniu powyżej 120 minut - 50 proc.
Co trzeba będzie zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie? Wystarczy okazać bilet i wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej www.intercity.pl. Trzeba je odesłać do przewoźnika. Można będzie uzyskać zwrot w bonach na inne przejazdy lub gotówce.
Niestety prawo to nie będzie obowiązywać w pociągach TLK i Przewozów Regionalnych. - Takie roszczenia będą rozpatrywane indywidualnie. Trudno wcześniej ocenić, jaka będzie decyzja - mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity. - Więcej reklamacji mamy w sytuacjach trudnych warunków atmosferycznych np. zimą, gdy trasy blokowane są przez zaspy lub leżące konary.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?