Do Łodzi dotarły pierwsze sztuki z 52 zamówionych nowych autobusów przegubowych dla naszego MPK. To znane już z łódzkich ulic przegubowe mercedesy cG wyposażone w silniki wysokoprężne. Dzięki nowoczesnemu i przestronnemu wnętrzu autobusy będą zabierać na pokład do 135 pasażerów, w tym 39 na miejscach siedzących.
Pojazdy są całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane, a także wyposażone w filtry antybakteryjne minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów. Nad bezpieczeństwem przewożonych ludzi czuwać będzie nie tylko kierowca, ale także wspomagające jego pracę systemy elektroniczne, w tym system awaryjnego hamowania w razie zagrożenia lub braku reakcji prowadzącego.
Najstarsze solarisy na złom
O kontrakt na dostawę starały trzy konsorcja, wygrała firma EvoBus Polska, która złożyła ofertę wspólnie z Pekao Leasing. Umowa obejmuje dziesięcioletni wynajem pojazdów łódzkiemu MPK wraz z ich serwisowaniem. Autobusy trafią do obydwu łódzkich zajezdni - na Nowe Sady i na Limanowskiego i będą jeździć na wielu liniach. Zastąpią najstarsze solarisy z 2008 roku, które stopniowo będą wycofywane z eksploatacji.
W tym roku przegubowe elektryki
To już kolejne nowe autobusy, które zasilają flotę MPK Łódź. Dzięki dotychczasowej wymianie taboru w ubiegłym roku udało się całkowicie wycofać z eksploatacji pojazdy z wysoką podłogą. W trakcie ostatnich kilkunastu miesięcy tabor MPK Łódź wzbogacił się o 22 przegubowe solarisy, 29 hybrydowych autobusów solaris urbino mild hybrid oraz 17 elektrycznych Volvo. W tym roku, oprócz 52 mercedesów conecto, dostarczonych ma zostać jeszcze 8 przegubowych autobusów elektrycznych marki solaris.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?