Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwsze urodziny Portu Łódź

Alicja Zboińska
Łódzkie centrum przyciąga kupujących i zwiedzających niemal z całego regionu.
Łódzkie centrum przyciąga kupujących i zwiedzających niemal z całego regionu. Krzysztof Szymczak
Od 12 miesięcy mieszkańcy regionu robią zakupy w centrum handlowym przy łódzkiej Ikei. Port Łódź został otwarty 24 marca 2010 roku.

Pierwszego dnia centrum odwiedziło ponad 50 tysięcy osób, a pierwsi kupujący przed sklepem ustawili się już o godz. 2 w nocy, skuszeni tanimi telewizorami. Od czwartku do niedzieli Port Łódź będzie obchodził urodziny, a dla równowagi szefowie innych centrów handlowych w Łodzi także zaplanowali szereg atrakcji.

Port Łódź był reklamowany jako jedne z większych centrów handlowych nie tylko w regionie, ale i w kraju. Miało tu powstać 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Do dziś pustką straszy 20 lokali. To największy zarzut pod adresem centrum, formułowany przez klientów.

- Byłam pewna, że nowe sklepy czy restauracje zaczną działać wkrótce po otwarciu, tymczasem do dziś Port sprawia wrażenie, jakby był jeszcze w budowie - mówi łodzianka Agata Galińska. - Może dlatego jest tam mniej klientów niż w innych łódzkich centrach, ale to akurat mi nie przeszkadza, lubię kupować bez tłoku. Wolałabym natomiast, by w części sklepów było więcej towaru, niektóre znane marki nie mają np. męskich kolekcji.

Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź, wyliczył, że najemców znalazło 85 procent lokali centrum.

- Komercjalizacja centrów handlowych to wielomiesięczny proces - tłumaczy Andrzej Cieślik. - Od wielkiego otwarcia przybyło 40 nowych salonów, prowadzimy dalsze rozmowy. Wiele lokali, które nie zostały otwarte, ma już swoich właścicieli i przygotowuje się na przyjęcie klientów. Cieszy nas, że w okresie trudnym dla branży centrów handlowych udało się nam z sukcesem otworzyć jeden z największych obiektów w kraju. Udało nam się trafić w gusta naszych klientów, a oferta spotkała się z ich zainteresowaniem. To nasz największy sukces.

Od czwartku do niedzieli w Porcie w wielu sklepach obowiązywać będą rabaty na zakupy w wysokości od 5 do 50 procent. Osoby, które zrobią zakupy za minimum 30 zł, w punkcie informacji odbiorą bilet MPK. Na klientów czekają też spotkania z gwiazdami: Varius Manx, Urszulą, aktorami serialu "M jak miłość", tancerzami Rafałem Maserakiem, Cezarym Olszewskim, finalistami "Mam talent".

Najwięcej atrakcji zaplanowano na sobotę i niedzielę. W czasie weekendu o klientów powalczą też pozostałe centra handlowe w Łodzi. W Galerii Łódzkiej od ubiegłego tygodnia do niedzieli trwa impreza pod hasłem "Moda, auta i kolory", podczas której prezentowane są trendy w modzie, pokazy makijażu i kobiece auta.

W Manufakturze natomiast odbędzie się szereg imprez, w tym architektoniczna pt. Dom Show, prezentująca inwestycje deweloperskie w Łodzi.

- Nie ma to związku z Portem Łódź, wydarzenie zostało zaplanowane z dużym wyprzedzeniem - zapewnia Joanna Karpińska, rzecznik Manufaktury. - Robimy swoje, nie oglądamy się na innych.

O swój kawałek tortu walczą też mniejsze centra. Trwa rozbudowa Pasażu Łódzkiego przy al. Jana Pawła II. Powstanie tu kilka nowych sklepów, w tym H&M, outlet Adidasa, Pumy, Diverse. Dokładna data ich otwarcia nie została jeszcze ogłoszona.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki