Pociągi mają być piętrowe, aby pomieścić jak najwięcej pasażerów. Na trasie z Łodzi do Warszawy nie jest już możliwe dołączanie zwykłych wagonów do składu pociągu. PKP Intercity chce, aby nowe pociągi mieściły przynajmniej 600 podróżnych.
Na 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych PKP Intercity zamierza wydać około miliarda złotych. To koszt produkcji taboru i jego serwisowania przez 15 lat. Pociągi mają być dostarczone do spółki kolejowej 30 miesięcy od daty podpisania umowy.
Wśród chętnych do wyprodukowania piętrusów są: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) z Hiszpanii, Škoda Vagonka z Czech, Bombardier Transportation z Niemiec, polski Newag, Pojazdy Szynowe Pesa z Bydgoszczy i Stadler Polska.
Ważnym kryterium wyboru dostawcy taboru będzie cena, ale nie jest to czynnik decydujący. Stanowi ona 33 proc. wartości oferty. Oprócz niej przewoźnik weźmie pod uwagę jeszcze cztery inne kryteria.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?