Za trzy lata podróż między Łodzią i Zduńską Wolą będzie trwała krócej o 15 minut. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna na odcinku 42 km. Przebudowanych zostanie 35 przejazdów drogowo-kolejowych. Konieczne będzie przebudowanie 29 obiektów, takich jak wiadukty, mosty i przepusty.
Przebudowanych zostanie 7 stacji kolejowych. Wyższe perony ułatwiające wsiadanie do pociągów zostaną zbudowane w Pabianicach, Łasku, Zduńskiej Woli, Chechle, Dobroniu, Kolumnie i Lublinku. Pojawią się tam nowe wiaty i ławki, a także lepsze oświetlenie i oznakowanie. Ma być również czytelniejsza i pełniejsza informacja o rozkładach jazdy. Na stacjach w Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy. Prace powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Koszt inwestycji to 346 mln zł.
Czytaj:Rekordowy rok na kolei. W 2016 roku z pociągów skorzystało 292,4 mln pasażerów
W tym roku wykonawca, czyli spółka ZUE, ma przygotować projekt modernizacji linii kolejowej między Łodzią Kaliską i Zduńską Wolą. Prace powinny rozpocząć się za rok.
– Bez utrudnień się nie obejdzie – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE. – Jeszcze nie wiadomo, jaka koncepcja prac zostanie wybrana i jakie to będą utrudnienia.
Arnold Bresch z zarządu PKP PLK twierdzi, że nie powinno dojść do zamknięcia obydwu torów jednocześnie, ale bierze pod uwagę, że na pewnych odcinkach trzeba będzie uruchomić autobusową komunikację zastępczą.
Czytaj:Na kolejnym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej pojedziemy 200 km/h
Odcinek między Łodzią i Zduńską Wolą to tylko część linii prowadzącej przez Ostrów Wielkopolski do Wrocławia. Remont torowiska od Zduńskiej Woli do Ostrowa Wielkopolskiego znajdzie się na liście rezerwowych projektów w Krajowym Programie Kolejowym.
– Inwestycja zostanie zrealizowana w przypadku oszczędności w przetargach – powiedział Arnold Bresch. – Podobne inwestycje realizujemy we wszystkich województwach. W tym roku podpisaliśmy już 58 umów o wartości 1,8 mld zł.
– Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany remont Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a wcześniej budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna to poprawa dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do kolei. Kolejnym udogodnieniem będzie budowa tunelu średnicowego – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
PKP PLK przygotowuje się do kolejnych inwestycji w naszym regionie. Arnold Bresch zapowiedział, że przebudowa linii kolejowej Łódź – Kutno rozpocznie się w 2019 roku.
ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?