Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płatne parkowanie i drastyczna podwyżka opłaty śmieciowej

R
Radni koalicji KO-SLD powiększyli strefę płatnego parkowania. W przyszłym roku ma to dać miastu dodatkowe 3,6 mln zł
Radni koalicji KO-SLD powiększyli strefę płatnego parkowania. W przyszłym roku ma to dać miastu dodatkowe 3,6 mln zł Fot. krzysztof szymczak
Decyzje łódzkich radnych będą słono kosztowały mieszkańców miasta i przyjezdnych. Drastycznie wzrosną opłaty za wywóz śmieci. Znacznie poszerzona zostanie strefa płatnego parkowania.

Ponad godzinę miejscy radni debatowali nad nowymi stawkami opłat za wywóz śmieci. Projekt uchwały przygotowały władze Łodzi, a poparli ją radni koalicji KO-SLD. Od 1 grudnia każdy łodzianin za odbiór śmieci segregowanych będzie płacił 24 zł miesięcznie (teraz stawka wynosi 13 zł). A jak nie będzie segregował, to zapłaci stawkę karną 48 zł (teraz za nieposegregowane śmieci płaci się 22 zł).

Opozycyjny radny PiS Włodzimierz Tomaszewski zaproponował obniżenie stawki podstawowej z 24 do 12 zł, przy zachowaniu stawki 48 zł za śmieci zmieszane, ale nie zostało to przyjęte.
Ponadto radni koalicji KO-SLD zdecydowali, że od 2 marca strefa płatnego parkowania zostanie znacznie powiększona – z 4,6 tys. do 7,6 tys. miejsc.

Trzeba będzie płacić za postój na podziemnym parkingu przy dworcu Fabrycznym. Płatnym parkowaniem zostaną także objęte ulice: Piramowicza, Radwańska, Targowa, Rembielińskiego, Północna (Wschodnia – Kilińskiego), Solna, Pomorska (Wschodnia – Kilińskiego), Kilińskiego (Północna – Rewolucji), Knychalskiego, POW (Narutowicza – Składowa), Składowa oraz al. Rodziny Scheiblerów.
Urzędnicy przekonywali radnych, że powodem powiększenia strefy płatnego parkowania są coraz większe kłopoty z parkowaniem, które mają mieszkańcy Łodzi. W ciągu 10 lat liczba zarejestrowanych aut w mieście wzrosła z 380 tys. do 480 tys., co oznacza, że na tysiąc mieszkańców Łodzi przypada 580 aut, co daje wyższy wskaźnik niż np. w Berlinie.
– Miasto niedługo nie będzie w stanie pomieścić wszystkich aut. W praktyce każdy dorosły łodzianin ma samochód – przekonywał jeden z urzędników magistratu.

Powiększenie strefy, a więc wprowadzenie opłat, ma wymusić częstsze zwalnianie miejsc przez kierowców, dzięki czemu mieszkańcy okolicznych budynków będą mogli łatwiej znaleźć miejsce na zaparkowanie auta po pracy.

– Nie ma obiecywanych od lat parkingów wielopoziomowych. Rozwiązywanie problemu poprzez drenowanie kieszeni kierowców nie jest rozsądne – mówi Włodzimierz Tomaszewski, radny PiS.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki