Są dwie przyczyny zmiany terminu. Pierwsza to odwołania od warunków przetargu, składane przez oferentów, a druga to zmiana kryteriów tego przetargu. Poprzednio najważniejszym kryterium była cena pociągów, za którą można było uzyskać aż 80 proc. punktów od komisji przetargowej. Obecnie cena stanowi ledwie połowę wartości oferty.
ŁKA postanowiła, że przy wyłanianiu dostawcy weźmie również pod uwagę koszt utrzymania składów, stosunek masy pociągu do długości przedziałów oraz liczbę miejsc siedzących.
Nowe pociągi mają być dostarczane stopniowo. Pierwsze powinny dotrzeć na przełomie 2013 i 2014 roku, ostatnie do lutego 2015 roku. Regularne kursy nowych pociągów powinny rozpocząć się jesienią 2014 roku. Początkowo tylko na trasie między Łodzią i Łowiczem, a później sukcesywnie pociągi będą wysyłane na inne trasy.
Ten, kto wygra przetarg na dostarczenie nowych pociągów będzie musiał je serwisować przez 15 lat.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna przeznaczyła na zakup 20 pociągów 360 mln złotych. Za dodatkowe 54 mln zł zamierza wybudować dla nich zaplecze techniczne przy dworcu Łódź Widzew.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody