Nasz Czytelnik od poniedziałku do piątku o godz. 5.37 na stacji Widzew wsiada w pociąg należący do Intercity, który do Warszawy Centralnej ma dojechać o godz. 7.30. Tak się jednak nie dzieje, przeważnie skład staje na peronie o godz. 7.43 - 7.45.
- Z powodu remontu trasy do stolicy, kilka kilometrów przed Warszawą pociągi zmieniają torowisko i wloką się po starych szynach, po których jeździła kolej podmiejska - mówi pan Robert. - Maksymalna prędkość na tym odcinku to 30 km/godz., pociąg nie ma więc szans dojechać zgodnie z rozkładem.
CZYTAJ TEŻ: Pociągi z Łodzi do Warszawy notorycznie się spóźniają
Przypuszczenia naszego Czytelnika potwierdza Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji, które planuje rozkłady.
- PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach remontu i modernizacji trasy Warszawa - Łódź w tym roku prowadzą prace budowlane na dwóch odcinkach trasy Warszawa-Skierniewice: 6-kilometrowym między Warszawą Zachodnią a Warszawą i 3-kilometrowym między Radziwiłłowem i Miedniewicami - tłumaczy Maciej Dutkiewicz. - Ruch pociągów na tych fragmentach trasy odbywa się po jednym torze. Pociągi rano opóźniają się średnio o 3-8 minut. Najczęstszą przyczyną jest długi czas wsiadania podróżnych do składów. Jeśli jeden pociąg opóźni się z tej przyczyny, to kolejny musi czekać na zwolnienie toru.
CZYTAJ TEŻ: Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE
Według Macieja Dutkiewicza, nieliczne opóźnienia, po kilkanaście minut, spowodowane są nieprzewidzianymi wydarzeniami losowymi i usterkami technicznymi, leżącymi po stronie zarządcy torów lub przewoźników.
Znaczna część pociągów dalekobieżnych jadących do Warszawy w Pruszkowie musi przejeżdżać na tory po których jeżdżą pociągi podmiejskie. Przepustowość torów w godzinach porannych jest wykorzystana do maksimum
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?