Liczył, że maksymalnie zajmie to dwa tygodnie, wziął bowiem pod uwagę, że jest to okres przedświąteczny, a wówczas liczba przesyłek rośnie. Okazało się, że były to zbyt optymistyczne założenia. Poczcie dostarczenie priorytetowej paczki z Łodzi do Henderson zajęło niemal trzy miesiące. Przesyłka dotarła do znajomego 28 lutego 2015 r.
Paczka w systemie śledzenia została oznaczona jako ekonomiczna, a ja zapłaciłem za priorytetową, to poprosiłem o zwrot różnicy w cenie. Chodzi o 168 zł, a także o zasadę. Spotkałem się jednak z odmową, choć uważam, że to nie w porządku.
- Pierwszą reklamację złożyłem 13 stycznia, a odpowiedź otrzymałem dopiero 4 marca - mówi pan Mirosław. - Ponieważ paczka w systemie śledzenia przesyłek została oznaczona jako ekonomiczna, a ja zapłaciłem za priorytetową, to poprosiłem o zwrot różnicy w cenie. Chodzi o 168 zł, a także o zasadę. Spotkałem się jednak z odmową, choć uważam, że to nie w porządku. Poczta powołała się na to, że zgodnie z międzynarodowymi przepisami odpowiada tylko za zaginięcie, uszkodzenie, ograbienie przesyłek lub ich zwrot bez podania przyczyny niedoręczenia.
Łodzianin zauważył też, że zgodnie z oznaczeniem na paczce została ona wysłana z Warszawy dopiero w lutym tego roku. Podejrzewa, że pracownicy Poczty Polskiej zapomnieli o przesyłce i dopiero po jego interwencji wysłali ją za ocean.
Mężczyzna zgłosił się do Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi. Zdzisława Wilk, prezes federacji, przygotowała reklamację do Poczty Polskiej, która jednak została odrzucona.
- Zgodnie z sugestią Poczty Polskiej, poradziłam panu, by spróbował mediacji w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej - mówi Zdzisława Wilk. - Zgodę na to muszą wyrazić obie strony, Poczta Polska jednak odmówiła. W tej sytuacji panu pozostaje skierowanie sprawy do sądu cywilnego albo do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy prezesie UKE.
Żaneta Czyżniewska z biura prasowego Poczty Polskiej zapewnia, że paczka została wysłana drogą lotniczą z Polski do USA 12 grudnia 2014 r.
Reklamowana paczka posiadała status przesyłki priorytetowej. Podane terminy doręczenia paczek pocztowych priorytetowych na terenie państw, z którymi Polska prowadzi wymianę pocztową, nie są terminami gwarantowanym
- Na przestrzeni stycznia i lutego 2015 r. operator pocztowy USA borykał się z trudnymi warunkami atmosferycznymi oraz z dużym wzrostem przesyłek kierowanych z całego świata. Opóźnienia spowodowane były także ograniczeniem możliwości przyjmowania i składowania otrzymanej poczty w głównych portach lotniczych w Stanach. Reklamowana paczka posiadała status przesyłki priorytetowej. Podane terminy doręczenia paczek pocztowych priorytetowych na terenie państw, z którymi Polska prowadzi wymianę pocztową, nie są terminami gwarantowanymi - tłumaczy Żaneta Czyżniewska.
I dodaje, że poczta nie przystąpiła do mediacji, gdyż w prawie brakuje zapisów dotyczących odpowiedzialności finansowej z tytułu opóźnionej realizacji usługi doręczenia paczki priorytetowej w obrocie zagranicznym. Żaneta Czyżniewska także radzi łodzianinowi oddanie sprawy do sądu cywilnego lub przy UKE.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?