Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowę na projekt Kolei Dużych Prędkości Ygrek od Sieradza do Poznania

Dariusz Gabryelski
Dariusz Gabryelski
Podpisano umowę na projekt Kolei Dużych Prędkości Ygrek od Sieradza do Poznania
Podpisano umowę na projekt Kolei Dużych Prędkości Ygrek od Sieradza do Poznania Archiwum
Jest umowa na przygotowanie projektu Kolei Dużych Prędkości Ygrek od Sieradza do Poznania. Umowę podpisała spółka Centralny Port Komunikacyjny, a wartość projektu to ponad 230 milionów złotych.

Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla dwóch części linii Ygrek (nr 85) na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań. Umowy zawarto 28 lutego.

Wartość projektu KDP Sieradz - Poznań to ponad 230 mln zł

Obie umowy podpisano z Konsorcjum BBF – IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Pierwsza ma wartość prawie 110 milionów złotych. Druga umowa ma wartość niespełna 120 milionów złotych. Okres obowiązywania umów to 38 miesięcy.

Przypomnijmy, że spółki BBF i IDOM w konsorcjum przygotowały wcześniej studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla tego odcinka.

To nie pierwsze umowy związane z projektowaniem linii Kolei Dużych Prędkości Ygrek z Wrocławia do Warszawy przez Łódź z odnogą do Poznania. Już w marcu i maju ubiegłego roku CPK podpisała pierwsze dokumenty na projektowanie odcinka Kolei Dużych Prędkości z Ygrek Łodzi do Wrocławia, a w czerwcu ubiegłego roku południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. 

W październiku ubiegłego roku spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie projektu budowlanego linii dużych prędkości Ygrek z Warszawy do Łodzi z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. W kolejnym konkursie spółka złożyła dwa wnioski, w tym właśnie o dofinansowanie projektu linii Sieradz Poznań.

Trwa drążeniu tunelu pod Łodzią

Pod Łodzią trwa drążenie tunelu średnicowego, który połączy m.in. dworce Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna. To obecnie największa inwestycja kolejowa realizowana w Polsce. Tunel średnicowy to projekt przebudowy trasy Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec oraz kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Po zakończeniu inwestycji przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne: na osi wschód - zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska a na osi północ - południe przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec. Zakończenie inwestycji, której koszt szacuje się na 1,8 mld zł zaplanowano na koniec 2025 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki