Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Potężne korki na ul. Krakowskiej przez uskok w nawierzchni. Kiedy to zostanie naprawione?

Ubytek w nawierzchni jezdni na ul. Krakowskiej od kilku miesięcy powoduje dodatkowe utrudnienia w ruchu, na i tak mocno zakorkowanej drodze.
Ubytek w nawierzchni jezdni na ul. Krakowskiej od kilku miesięcy powoduje dodatkowe utrudnienia w ruchu, na i tak mocno zakorkowanej drodze. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Codzienne korki na ul. Krakowskiej w stronę Księża zwykle zaczynają się od wysokości zjazdu z estakady al. Armii Krajowej. Powstają nie tylko przez duże natężenie ruchu, ale i duży uskok w nawierzchni przy Parku Wschodnim. Jest już tam kilka miesięcy i wymusza na kierowcach hamowanie niemal do zera.

Wybrakowana jezdnia przy zjeździe z estakady na ul. Krakowskiej została co prawda uzupełniona asfaltem, ale jedynie dwoma warstwami. Ostatnia warstwa – ścieralna – nadal jest nieobecna. Efektem jest długi na kilkanaście metrów ubytek, powodujący duże utrudnienia w ruchu.

- Od ponad 8 miesięcy na ul. Krakowskiej w okolicy przystanku Park Wschodni jest zdjęta nawierzchnia, co wymusza duże ograniczenie prędkości. Przy ciągłych korkach w tej okolicy, jeszcze bardziej zmniejsza przepustowość i zwiększa korki. Prace drogowe przy AWW już się skończyły, a dziura została i nikt się nią nie interesuje – pisze do redakcji „Gazety Wrocławskiej” Mariusz, nasz Czytelnik.

Uskok nie jest w żaden sposób oznakowany znakami ostrzegawczymi. Oprócz dodatkowych dużych korków, które tworzy, powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze. Kierowcy ostro hamują przed ubytkiem w ostatniej chwili, co może doprowadzić do sytuacji kolizyjnej.

Ubytek powstał w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy, a dokładniej podczas wymiany torowiska w tym miejscu na nowe. Dwie pierwsze warstwy: podbudowa i warstwa wiążąca, zostały uzupełnione w grudniu zeszłego roku. Do gładkiej nawierzchni brakuje ostatniej z nich – warstwy ścieralnej. Dlaczego nie została położona?

We Wrocławskich Inwestycjach, miejskiej spółce nadzorującej budowę Alei Wielkiej Wyspy, usłyszeliśmy, że warstwy ścieralnej nie kładzie się zimą. Do jej układania potrzebna jest odpowiednia temperatura. Ale jest już kwiecień, kiedy słupki rtęci pokazują ponad 20 st. C. A ubytek dalej nie został naprawiony.

- Ostatnia warstwa na ul. Krakowskiej zostanie uzupełniona przy następnej mobilizacji bitumicznej w tamtym rejonie, w trakcie budowy zjazdu na ul. Wilczą z Alei Wielkiej Wyspy. Wtedy będzie obecna tam ekipa bitumiczna i obie rzeczy zostaną zrobione za jednym zamachem – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Załataniem uskoku w nawierzchni ma zająć się Banimex, wykonawca Alei Wielkiej Wyspy. Skorzysta on z usług ekipy bitumicznej, która będzie układała asfalt na nowym zjeździe z AWW na ul. Wilczą. Prace przy budowie zjazdu będą odbywać się na zlecenie dewelopera Vantage Development. Wybuduje on nowe osiedle na terenie wyburzonej już fabryki Polleny, ale wcześniej - wspomniany zjazd.

Budowa zjazdu (a więc i załatanie brakującego fragmentu ul. Krakowskiej) ma ruszyć „niebawem”. Kiedy dokładnie? Nie wiadomo. W biurze sprzedaży Vantage Development dowiedzieliśmy się, że będzie to prawdopodobnie druga połowa tego roku.

Uskok znajduje się tutaj:

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska