Uniwersytet Łódzki przez cały listopad zbierał dary dla łódzkiego schroniska dla bezdomnych zwierząt przy ulicy Marmurowej w Łodzi, by w grudniu zwierzęta poczuły magię Świąt Bożego Narodzenia. To już dwunasta odsłona projektu "Psia kość". Choć zbiórka oficjalnie już się zakończyła, trwa zwożenie podarunków i pakowanie, by odwieźć do schroniska. W ubiegłym, 2022 roku udało się zebrać ponad 800 kilogramów samej karmy.
Łódzkie schronisko bierze również udział w ogólnopolskiej akcji "Karmimy pasiaki", która zbiera potrzebne dary dla osiemnastu schronisk dla zwierząt w całej Polsce. Wśród nich jest również łódzka placówka. Autorem pomysłu jest fundacja Sarigato z Krakowa, która zbiera pieniądze, a potem za gotówkę kupuje potrzebna karmę i dostarcza ją do placówek.
W łódzkim schronisku najbardziej potrzebne są:
- karma bardzo dobrej jakości oraz ta specjalistyczna, dla zwierząt przewlekle chorych, po zabiegach operacyjnych, szczeniąt i seniorów
- mocne, gumowe zabawki, głównie piłki, by psy mogły się wyszaleć na wybiegu lub zająć się czymś w boksie
- koce, prześcieradła, ręczniki
- podkłady
- smycze i obroże
- kuwety
- legowiska dla kotów
W okresie przedświątecznym warto też przemyśleć adopcję - to zawsze najlepsza forma pomocy bezdomnym zwierzętom. Top bardzo odpowiedzialna decyzja, ale święta, które w naturalny sposób budzą w nas więcej emocji i empatii mogą być iskrą do zrobienia czegoś dobrego. Nigdy nie kupujmy zwierząt na prezent. Jednak świadoma, przemyślana i wspólna z rodziną decyzja o adopcji może być początkiem wspaniałej przyjaźni z czworonogiem i najlepszym prezentem dla bezdomnego psa lub kota.
Marka Butcher’s Pet Care już po raz siódmy organizuje akcję “Kupując Pomagasz”, w której nie tylko realnie wspiera schroniskowe potrzeby dostarczając im wartościowych posiłków, ale także, zgodnie z hasłem tegorocznej edycji “Usłysz ich głos” - zachęca do świadomej adopcji. Akcja trwa od 13 listopada 2023 do 13 stycznia 2024 roku. W tym czasie marka Butcher’s przekaże jeden posiłek (czyli 100 gram karmy) za każdy produkt marki, który zostanie zakupiony w sklepach online biorących udział w akcji. Jest to realna pomoc dla schronisk, w których w jednym momencie potrafi przebywać po kilkaset zwierząt.
Tylko podczas ostatniej edycji przekazaliśmy ponad 5,5 tony karmy do 12 schronisk z 230 placówek w całym kraju - podkreśla Magdalena Sztylkowska, head of marketing Butcher’s Polska.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?