Jednym z głównych założeń inicjatywy było zaangażowanie pracowników popularnej drogerii. Później to oni rekomendowali do programu lokalne organizacje. W efekcie wsparcie trafiło do:
- 120 domów dziecka
- 81 hospicjów
- 51 domów dla samotnych matek
- 8 organizacji zajmujących się ubóstwem menstruacyjnym
- 2 fundacje oferujących pomoc wytchnieniową
- 30 schronisk i fundacji działających na rzecz zwierząt.
Pomagają klienci drogerii
Do akcji włączyli się także klienci Rossmanna korzystający z aplikacji Rossmann PL. Skanując podczas każdych zakupów wirtualną kartę „zbierali” pieniądze dla wybranych przez siebie organizacji. Rossmann przeliczył je na punkty pomocowe – im więcej punktów, tym większą pomoc otrzymywała każda instytucja.
Organizacje same decydowały co z asortymentu Rossmanna otrzymają w ramach darowizny. Łączna wartość wsparcia wyniosła aż 28,5 mln złotych! Firma przekazała między innymi:
- 593 tony chemii gospodarczej
- 322 tony karmy dla zwierząt oraz żwirku dla kotów
- 196 ton środków higieny osobistej (szampony, mydła, żele pod prysznic, pasty do zębów itp.)
- 110 ton produktów dla dzieci (w tym pieluchy, kaszki, słoiczki)
- 56 ton produktów do higieny intymnej.
Fundacja KTOŚ z Łodzi zatrudniła opiekunów
Przez te 6 lat pracownicy firmy wysłuchali wiele historii podopiecznych organizacji, którym pomogli. Na przykład od rodziców niepełnosprawnych dzieci, które wymagają całodobowej opieki. Dla nich zwykła wizyta u dentysty czy u fryzjera to luksus, na który rzadko sobie pozwalają. I właśnie dla takich osób wsparciem jest opieka wytchnieniowa, czyli wykwalifikowany opiekun, który w określonym wymiarze czasu zajmuje się chorym, a mama może wtedy na przykład załatwić ważne sprawy.
– Potrzebujących mamy wielu, jednak problemem jest to co zwykle, czyli pieniądze, które niejednokrotnie stawiały pod znakiem zapytania losy fundacji. Na szczęście możemy liczyć na wsparcie darczyńców. Przykładowo, dzięki pomocy finansowej z Rossmanna mogliśmy zatrudnić 6. opiekunów i zapewnić wsparcie 40. mamom i ich dzieciom – mówi Magda Kijańska, szefowa Fundacji KTOŚ z Łodzi.
Podpaski w każdej szkole
Innym wciąż słabo nagłośnionym tematem jest ubóstwo menstruacyjne. By mu przeciwdziałać, wspólnie z Kulczyk Foundation Rossmann zainicjował program „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny”. Dzięki niemu do końca 2022 r. do 320 szkół w Polsce trafiło ponad 3 miliony podpasek.
- Kiedy tylko dowiedziałam się o projekcie, natychmiast zgłosiłam naszą szkołę. Pomyślałam, że to ważna forma wsparcia naszych uczennic, zwłaszcza tych z najmniejszych i najbiedniejszych miejscowości. Od wolontariuszek z naszej szkoły wiem, że każdego dnia ubywa od kilku do kilkunastu podpasek, a to znaczy, że dziewczyny ich używają. Nie wiem czy to dlatego, że nie mają na nie pieniędzy i pewnie nigdy się nie dowiem tak na sto procent, bo jednak łatwiej podejść do koleżanki, nawet tej bliskiej, i poprosić o podpaskę, bo zaskoczył nas okres niż powiedzieć „słuchaj, ostatnio kiepsko u mnie w domu z kasą” – mówi Edyta Mataśka, pedagog i wicedyrektor z Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Zduńskiej Woli.
Rossmann obecnie pracuje nad przyszłoroczną edycją programu „Pomagamy jak umiemy”.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?