Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projekt GGULIVRR@Lodz. Ponad sto godzin programowania

Jacek Losik
Jacek Losik
Zakończyła się 4. edycja międzynarodowego projektu GGULIVRR@Lodz. 60 studentów z Europy na UŁ programowało gry mobilne.

Projekt GGULIVRR@Lodz organizowany jest przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego oraz specjalistów z branży IT. Na dwa tygodnie do Łodzi przyjeżdżają studenci z zagranicy, aby wspólnie uczyć się programowania.

Zadaniem było stworzenie aplikacji mobilnej, promującej dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo oraz potencjał kulturalny. Przy okazji, program miał promować miasto jako ważny ośrodek akademicki w Polsce i za granicą. Hasłem przewodnim było wspólne poznawanie nieznanego.

CzytajProjekt GGULIVRR@Lodz 2015. Studenci tworzyli aplikacje związane z łódzkim EC-1 [ZDJĘCIA]

W tym roku do Łodzi przyjechało 60 studentów z Finlandii, Irlandii, Belgii, Portugalii, Słowenii oraz Francji. Projekt zakłada interdyscyplinarność, dlatego wśród uczestników można było znaleźć m.in. informatyków, grafików, a także studentów zarządzania.

Przybyli zostali podzieleni na 10 grup. Ze względu na temat prac, w każdym z zespołów musiał być ktoś z Polski.

Przykładowo, jeden z zespołów przygotował aplikację Lodz Art, dzięki której poznawana jest artystyczna oferta Łodzi. Jej użytkownik otrzymuje informacje o najbliższych muralach i miejscach związanych ze sztuką, wraz z podpowiedzią jak do nich dotrzeć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki