- Naszymi celami było zwiększenie liczby projektów realizowanych w województwie łódzkim, rozbudowa oferty filmowej regionu oraz budowanie jednolitych standardów obsługi ekip filmowych w województwie łódzkim - wyjaśniała Monika Głowacka, szefowa Łódź Film Commission.
Rozpoczęty we wrześniu 2013 roku projekt, który trwa do marca roku 2015, wyceniono na przeszło 970 tys. zł. Z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego przeznaczono na ten cel blisko 825 tys. zł, a wkład miasta wyniósł ponad 145,5 tys. zł.
Pomysłodawcy podpisali umowę o współpracy z 13 gminami i miastami województwa łódzkiego.
- Przeprowadziliśmy między innymi czteroetapowe szkolenia dla przedstawicieli władz samorządowych - dodał Tomasz Stangierski z Łódź Film Commission. - Były one prowadzone przez kierowników i organizatorów produkcji, fotografów, wykładowców Szkoły Filmowej. Chodziło między innymi o nauczenie bardziej filmowego patrzenia na swoje otoczenie i zgłaszanie miejsc, które mogą być atrakcyjne dla filmowców. Już mamy żywą reakcję: filmowa oferta regionu została wzbogacona o blisko 130 obiektów zdjęciowych.
W ramach projektu odbył się również cykl nieodpłatnych projekcji filmów współfinansowanych przez Łódzki Fundusz Filmowy - wydano zarazem specjalny katalog prezentujący te filmy oraz filmowe lokacje w województwie.
- Ofertę filmową regionu łódzkiego promowaliśmy na szeregu imprez branżowych, między innymi w Berlinie i Cannes - mówiła Monika Głowacka. - Planujemy jeszcze realizację spotu reklamowego i produkcję gadżetów.
Przeprowadzono też kampanię prasową w wydawnictwach branżowych, w Łodzi odbyły się Międzynarodowe Warsztaty MAIA, w których uczestniczyło 20 młodych producentów filmowych z Europy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?