Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Łodzi za 8 mln zł. Miasto przygotowało 4 kampanie reklamowe

Joanna Barczykowska
W maju, we wrześniu i październiku pojawią się billboardy i spoty w TV, zapraszające do Łodzi na koncerty i festiwale, m.in. Festiwal Światła
W maju, we wrześniu i październiku pojawią się billboardy i spoty w TV, zapraszające do Łodzi na koncerty i festiwale, m.in. Festiwal Światła Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Spoty w ogólnopolskiej telewizji, billboardy w największych miastach Polski, stoiska na festiwalach muzycznych, artykuły i reklamy w prasie branżowej oraz na targach. O Łodzi ma być w tym roku głośno w całej Polsce. Wszystko za sprawą aż czterech kampanii promocyjnych, które planuje zrealizować Biuro Promocji Urzędu Miasta Łodzi.

Po raz pierwszy w historii Łódź ma na promocję w mediach w Polsce tak gigantyczne pieniądze. Chodzi o osiem milionów złotych. Aż 85 procent tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej. Pracownicy Biura Promocji napisali w ubiegłym roku cztery projekty, które zgłosili na konkurs o fundusze unijne. Okazuje się, że ich projekty zajęły miejsca w pierwszej trójce wśród wszystkich zgłoszonych. Biuro promocji dostało pieniądze na wszystkie zaproponowane projekty.

Chodzi o cztery kampanie, które sprawią, że przez sześć miesięcy Łódź będzie promowana w całej Polsce przez plakaty, billboardy, spoty telewizyjne, wydawnictwa i stoiska na festiwalach. - Pierwsza kampania zakłada promocję Łodzi gospodarczej i jest kierowana do specjalistów z branży IT, BPO i logistyka w całej Polsce. Chcemy pokazać, że Łódź to świetne miejsce do pracy i życia - mówi Agnieszka Pietrzak, koordynator projektów z Biura Promocji UMŁ.

Magistrat wyda na ten projekt 1,7 mln zł. W największych miastach Polski mają się pojawić billboardy, promujące pracę w Łodzi oraz reklamy w pismach branżowych. Biuro promocji chce też sponsorować branżowe programy telewizyjne. Kampania jest planowana na czerwiec.

W maju ma się rozpocząć kampania promująca Łódź na weekend, czyli turystykę weekendową. W telewizjach pojawią się spoty, a w miastach billboardy, zapraszające na koncerty i wydarzenia w Atlas Arenie. We wrześniu i październiku kampania będzie kontynuowana z jeszcze większą siłą. Łódź będzie zapraszała na swoje festiwale, m.in. Fashion Week czy Festiwal Światła. Koszt kampanii to 2,5 mln zł.

Przez całe wakacje Łódź będzie się promowała w Polsce jako Centrum Przemysłów Kreatywnych. Na największych muzycznych festiwalach mają się pojawić specjalne stoiska. - Będzie tam można odpocząć i obejrzeć spoty o kreatywnych mieszkańcach miasta. Chcemy się też promować na jarmarkach regionalnych w Łodzi, żeby pokazać łodzianom, że żyją w fajnym mieście - mówi Pietrzak.

Ostatnia kampania zakłada promocję Łodzi jako miasta biznesowych spotkań. Medialna promocja Łodzi ma w tym roku kosztować osiem mln zł. Pieniądze z UE to większa część budżetu Biura Promocji, który łącznie wynosi 13 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki