Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że blisko 70 procent przedsiębiorców to mężczyźni. Od kilku lat systematycznie spada średnia wieku panów, którzy prowadzą własne firmy. Aktualnie większość łodzian, którzy zdecydowali się na swój biznes, ma od 30 do 35 lat.
Podobnymi statystykami dysponuje łódzki mBank. Blisko 70 proc. klientów biznesowych, którzy korzystają z jego usług, czyli 215 tysięcy osób, to panowie. Z analizy wynika, że najczęściej są to firmy związane z oprogramowaniem komputerowym, transportem drogowym oraz robotami budowlanymi.
Wysoką pozycję zajmuje także sprzedaż detaliczna, głównie wysyłkowa, realizowana przez internet. Na handel w sieci stawiają także panie. Panowie inwestują też w agencje reklamowe, pracownie architektoniczne.
- Duża liczba naszych klientów prowadzi też warsztaty samochodowe, praktykę lekarską, w tym stomatologiczną - wylicza Piotr Teodorczyk, ekspert ds. klientów firmowych mBanku. - Panie są za to dużo bardziej wszechstronne, panowie często prowadzą specjalistyczne, typowo męskie firmy. Wśród przedsiębiorczych pań obsługujemy np. właścicielki salonów kosmetycznych i fryzjerskich, specjalistki od marketingu, ale również kobiety zajmujące się pośrednictwem w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.
Z Polskiej Kwalifikacji Działalności (PKD) wynika, że do najmniej typowych firm w regionie można zaliczyć przedsiębiorstwa, które trudnią się m.in.: wydobywaniem torfu, kamieni ozdobnych, naprawą i konserwacją statków powietrznych i kosmicznych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?