Agencja K2 wygrała konkurs na przygotowanie 4 spotów reklamowych i kilkuminutowego filmu promującego miasto. Konkurs zorganizowało Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą w Departamencie Prezydenta Urząd Miasta Łodzi.
Główny spot reklamowy ma trwać 4 minuty, do tego dochodzą 4 krótsze reklamówki promujące łódzką kulturę, edukację, gospodarkę i turystykę. Agencja przedstawiła koncepcje spotów, scenariusze i łódzkie przedsięwzięcia, które warto przedstawić. Wiadomo, że łódzką kulturę mają wypromować murale. Chodzi o przedstawienie miasta, gdzie wartościowe rzeczy tworzy się właściwie z niczego, gdzie ludzka kreatywność pozwala zmieniać otaczającą rzeczywistość.
ZOBACZ KONIECZNIE: Tak można promować Łódź (FILM)
Łódzka gospodarka zostanie pokazana na przykładzie jednej z łódzkich kawiarni, którą założyli młodzi ludzie, którzy nie mieli wielkiego kapitału, ale za to mieli pomysł, energię o chęć do działania. Spoty zmierzą się z powierzchownym wizerunkiem Łodzi postindustrialnej i w autentyczny sposób ukażą miasto jako Feniksa odradzającego się z popiołów.
Kampania promująca Łódź na szeroką skalę ma się rozpocząć jesienią tego roku. W telewizji i w internecie pojawią się spoty reklamowe, a dodatkowo w całej Polsce zawisną billboardy. Łódzkie reklamówki mają się pojawić w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przynajmniej 100 razy.
Na kampanię Łódź ma 1 mln zł. Środki pochodzą przede wszystkim z funduszy europejskich. Być może uda się jeszcze pozyskać dodatkowy czas antenowy w stacji TVN, bo podczas kwietniowej konferencji reklamodawców urzędniczki z łódzkiego biura promocji wygrały w konkursie wiedzy o promocji kampanię w TVN wartą 250 tys. zł.
W internecie spoty pojawią 750 razy.
Kampania ma na celu nie tylko przyciągnięcie do Łodzi turystów, studentów, artystów, czy przedsiębiorców. Ma przede wszystkich na celu przełamanie stereotypów o mieście. Łódź jest uważana za miasto brzydkie, brudne i smutne, a kampania ma pokazać, że pofabryczne dziedzictwo może być inspirujące.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?