Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklama odczaruje wizerunek Łodzi?

Katarzyna Chmielewska
Łódzką kulturę mają promować murale
Łódzką kulturę mają promować murale Jakub Pokora
Agencja reklamowa K2 z Warszawy wygrała konkurs na spoty reklamujące Łódź w telewizji i internecie. 5 spotów powstanie do września. Będą kosztować ponad 300 tys. zł.

Agencja K2 wygrała konkurs na przygotowanie 4 spotów reklamowych i kilkuminutowego filmu promującego miasto. Konkurs zorganizowało Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą w Departamencie Prezydenta Urząd Miasta Łodzi.

Główny spot reklamowy ma trwać 4 minuty, do tego dochodzą 4 krótsze reklamówki promujące łódzką kulturę, edukację, gospodarkę i turystykę. Agencja przedstawiła koncepcje spotów, scenariusze i łódzkie przedsięwzięcia, które warto przedstawić. Wiadomo, że łódzką kulturę mają wypromować murale. Chodzi o przedstawienie miasta, gdzie wartościowe rzeczy tworzy się właściwie z niczego, gdzie ludzka kreatywność pozwala zmieniać otaczającą rzeczywistość.

ZOBACZ KONIECZNIE: Tak można promować Łódź (FILM)

Łódzka gospodarka zostanie pokazana na przykładzie jednej z łódzkich kawiarni, którą założyli młodzi ludzie, którzy nie mieli wielkiego kapitału, ale za to mieli pomysł, energię o chęć do działania. Spoty zmierzą się z powierzchownym wizerunkiem Łodzi postindustrialnej i w autentyczny sposób ukażą miasto jako Feniksa odradzającego się z popiołów.

Kampania promująca Łódź na szeroką skalę ma się rozpocząć jesienią tego roku. W telewizji i w internecie pojawią się spoty reklamowe, a dodatkowo w całej Polsce zawisną billboardy. Łódzkie reklamówki mają się pojawić w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przynajmniej 100 razy.

Na kampanię Łódź ma 1 mln zł. Środki pochodzą przede wszystkim z funduszy europejskich. Być może uda się jeszcze pozyskać dodatkowy czas antenowy w stacji TVN, bo podczas kwietniowej konferencji reklamodawców urzędniczki z łódzkiego biura promocji wygrały w konkursie wiedzy o promocji kampanię w TVN wartą 250 tys. zł.

W internecie spoty pojawią 750 razy.

Kampania ma na celu nie tylko przyciągnięcie do Łodzi turystów, studentów, artystów, czy przedsiębiorców. Ma przede wszystkich na celu przełamanie stereotypów o mieście. Łódź jest uważana za miasto brzydkie, brudne i smutne, a kampania ma pokazać, że pofabryczne dziedzictwo może być inspirujące.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki