Do tej pory migające światło można było umieszczać na rowerze tylko z tyłu. Teraz także przednie, białe albo żółte selektywne, może pulsować. Można też montować na rowerze kilka świateł przednich i tylnych.
Przed zmianą rower zawsze musiał mieć sprawne oświetlenie. Teraz w dzień może ono być zdemontowane, rower musi jednak mieć obowiązkowy tylny odblask o kształcie innym niż trójkąt.
Dodatkowo od 1 stycznia będzie więcej możliwości mocowania światełek - będą mogły znajdować się na wysokości 25-150 cm, czyli np. na kierownicy lub osi koła.
- Nowe przepisy to uporządkowanie prawa i usankcjonowanie tego, co rowerzyści i tak stosowali - mówi Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki. - Chociaż do tej pory też nie ścigaliśmy rowerzystów, którzy mieli pulsujące światło. Ważniejsze było to, że w ogóle mają oświetlenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?