Dofinansowaniem mogą zostać objęte projekty polegające na:
- przygotowaniu i promocji kompleksowych ofert inwestycyjnych, handlowych lub współpracy;
- tworzeniu nowych i rozwoju istniejących systemów informacji gospodarczej;
- organizacji i udziale w przedsięwzięciach ukierunkowanych na zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej regionu.
Konkurs skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego, związków i stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego posiadających osobowość prawną, organizacji pozarządowych, izb gospodarczych i organizacji przedsiębiorców, jednostek naukowych, szkół wyższych.
Na jakie dofinansowanie mogą liczyć podmioty, które pomyślnie przebrną procedurę konkursową? Otóż maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 85 proc. tzw. wydatków kwalifikowalnych (czyli wydatków, które ponosi podmiot w trakcie realizacji projektu). Co istotne, minimalna wartość tych wydatków została określona na poziomie 50_tys. zł.
Zainteresowani mogą składać wnioski w Zespole Konsultantów Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi przy ul. Moniuszki 7/9 (kod 90-101).
Wśród projektów, które wyłoniono do dofinansowania w ramach pierwszego naboru, były m.in.: „Łódzkie w Brukseli – promuje łódzki biznes”, „Zduńska Wola aktywuje – promocja gospodarcza regionu”, „Gmina Maków – regionalnym centrum innowacji i rozwoju” oraz „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych”.
22miliony złotych wynosi pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w opisanym konkursie
Zdaniem eksperta
Jacek Kaźmierski z Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Łowiczu – Inspektor ds. informacjio Funduszach Europejskich:
Przy konstruowaniu wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Promocji gospodarczej regionu należy pamiętać, aby wskazać jeden, właściwy typ projektu, który wnioskodawca planuje zrealizować, oraz zaplanować okres realizacji nie dłuższy niż do końca III kwartału 2018 r. Taki termin jest rekomendowany przez Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi.
Warto pamiętać, że wkład własny musi zostać wniesiony w formie pieniężnej. Ponadto wnioskodawca zabezpiecza 100 proc. środków na pokrycie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych projektu.
Określono również obowiązkowe wskaźniki. Dotyczące produktu – liczba wspartych przedsię¬wzięć informacyjno-promocyjnych o charakterze międzynarodowym (szt.), oraz rezultatu – liczba kontraktów handlowych zagranicznych podpisanych przez przedsiębiorstwa wsparte w zakresie internacjonalizacji (szt.).
Występują również inne wskaźniki, które powinniśmy wykazać adekwatnie do celu realizowanego projektu.
Złożony wniosek będzie oceniany pod względem kryteriów formalnych oraz merytorycznych, które dostępne są na stronie wraz z ogłoszonym konkursem. Warto przed przystąpieniem do prac nad wnioskiem zapoznać się, w jaki sposób będzie przeprowadzona ocena przy założeniu, że nasz projekt musi uzyskać minimum 60 proc. ogółu punktów.
Więcej o konkursie opisanym w tym odcinku:
www.rpo.lodzkie.pl
Więcej o funduszach:
**
**
Główny Punkt Informacyjny: Łódź – tel.: 42 663 31 07,
e-mail: [email protected]
Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?