Rajd Maroka wystartował. Test Domżały w dakarowym gronie

    Rajd Maroka wystartował. Test Domżały w dakarowym gronie

    Zdjęcie autora materiału

    Tomasz Biliński

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Aron Domżała w Maroku walczy o podium Pucharu Świata w rajdach terenowych.

    Aron Domżała w Maroku walczy o podium Pucharu Świata w rajdach terenowych. ©materiał prasowy

    Przedostatnia runda Pucharu Świata w cross-country to najdłuższy i jeden z bardziej wymagających rajdów całego cyklu. OiLibya Rally w Maroku jest też najmocniej obsadzonymi zawodami cross-country w roku, ponieważ na starcie zobaczymy aż 15 załóg z priorytetem FIA. – To dla nas doskonała okazja, by sprawdzić się na tle najlepszych zawodników, bo z dakarowych list brakuje tylko kilku czołowych nazwisk – komentuje Aron Domżała, który ponownie połączył siły z Maciejem Martonem i walczy o wymarzone podium. Aby awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji Pucharu Świata, zespół musi zająć co najmniej ósme miejsce.
    Aron Domżała w Maroku walczy o podium Pucharu Świata w rajdach terenowych.

    Aron Domżała w Maroku walczy o podium Pucharu Świata w rajdach terenowych. ©materiał prasowy

    Przygotowania do ścigania w Maroku weszły w decydującą fazę na trzy dni przed oficjalnym startem. Polska załoga Toyoty Hilux wzięła udział w testach zespołu Overdrive Racing w okolicach Erfudu. – Dwa dni pracowaliśmy nad lepszymi ustawieniami i oswajaliśmy się z tutejszą charakterystyką terenu. Mamy dłuższe zawieszenie i wprowadziliśmy kilka zmian w ustawieniach. Samochód wydaje się być bardzo dobrze przygotowany, więc teraz wszystko zależy od nas – powiedział Aron Domżała.


    Na liście startowej OiLibya Rally znalazło się aż 15 kierowców posiadających priorytet FIA. Stawka prezentuje się iście dakarowo zarówno pod względem nazwisk, jak i zespołów fabrycznych. Zupełnie nowy samochód wystawi zespół X-Raid, który udoskonalił swoje Mini, a Peugeot wszystkie nowinki jak zawsze trzyma do końca w tajemnicy.

    - Trudno sobie wyobrazić lepszą okazję, by sprawdzić się na tle światowej elity. Dlatego nie chcę się spalić na samym początku. Planujemy pierwsze dwa dni przejechać dobrym tempem, ale bez przygód w postaci kapcia, czy odkopywania auta na wydmach. To wciąż element, nad którym muszę popracować, więc szczególnie zależy mi, by piaszczyste fragmenty oesów pokonać płynnie. Myślę, że po spokojniejszym starcie będziemy mogli ocenić gdzie się plasujemy i jeśli będzie szansa na atak – zaatakować – zdradził kierowca.

    Domżała musi unikać bezkompromisowej jazdy również ze względu na kontuzję, która odnowiła mu się podczas poniedziałkowych treningów. – To uraz szyi, którego nabawiłem się na Węgrzech. Muszę uważać, ponieważ jeden błąd i pogorszenie sytuacji zdrowotnej może przekreślić nasz wynik. W Maroku nie brakuje zaskakujących uedów i nierówności terenu. Co więcej cały rajd liczy ponad 2000 km. To przynajmniej 400 km dziennie. W tym sezonie jeszcze nie rywalizowaliśmy w tak ciężko zapowiadających się zawodach, więc tym bardziej muszę oszczędzać mięśnie szyi i karku – zauważył zawodnik.

    Aron Domżała i Maciej Marton mają też jasno sprecyzowany plan do zrealizowania. Aby awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji Pucharu Świata, muszą zająć co najmniej ósme miejsce. – Taki jest nasz cel optimum. Przy tak mocno obsadzonym rajdzie, każde miejsce w pierwszej „dziesiątce” będzie jednak satysfakcjonujące – zakończył.

    Rajd Maroka rozpoczął się w czwartek od 12-kilometrowego prologu. W piątek załogi będą miały do pokonania ponad 827 km, z tego 367km odcinka specjalnego. Zmagania zakończą się po pięciu rajdowych dniach, 10 października.

    Za informacją prasową

    Klasyfikacja Pucharu Świata FIA:
    1. Nasser Al-Attiyah (QAT) 240 pkt
    2. Jakub Przygoński 159
    3. Khalid Al-Qassimi (ARE) 105
    4. Aron Domzala 96

    Aron Domżała: Rajd Dakar to cel, ale odległy. Nie chcę jeździć na pół gwizdka

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Sport z kraju i ze świata

      Zobacz więcej na Sportowy24.pl

      Tabela Ekstraklasy

      Lp. Drużyna M. Pkt. Z. R. P. Bramki
      Eliminacje Ligi Mistrzów
      Eliminacje Ligi Europy
      1 Legia Warszawa Live 37 44 21 10 6 70-31
      2 Jagiellonia Białystok Live 37 42 21 8 8 64-39
      3 Lech Poznań Live 37 42 20 9 8 62-29
      4 Lechia Gdańsk Live 37 42 20 8 9 57-37
      5 Korona Kielce Live 37 28 14 5 18 47-65
      6 Wisła Kraków Live 37 26 14 6 17 54-57
      7 Pogoń Szczecin Live 37 25 11 13 13 51-54
      8 Bruk-Bet Termalica Nieciecza Live 37 25 13 7 17 35-55
      Lp. Drużyna M. Pkt. Z. R. P. Bramki
      Spadek do 1. ligi
      1 Zagłębie Lubin Live 37 34 14 11 12 51-45
      2 Piast Gliwice Live 37 31 12 10 15 45-54
      3 Śląsk Wrocław Live 37 29 12 10 15 49-52
      4 Wisła Płock Live 37 28 12 11 14 49-57
      5 Arka Gdynia Live 37 24 10 9 18 44-60
      6 Cracovia Live 37 24 8 15 14 45-52
      7 Górnik Łęczna Live 37 22 9 10 18 47-63
      8 Ruch Chorzów Live 37 19 10 8 19 42-62
      Lp. Drużyna M. Pkt. Z. R. P. Bramki
      Awans do grupy mistrzowskiej
      Miejsce w grupie spadkowej
      Ruch Chorzów został ukarany odjęciem czterech punktów za zaległości finansowe
      1 Legia Warszawa Live 37 73 21 10 6 70-31
      2 Jagiellonia Białystok Live 37 71 21 8 8 64-39
      3 Lech Poznań Live 37 69 20 9 8 62-29
      4 Lechia Gdańsk Live 37 68 20 8 9 57-37
      5 Zagłębie Lubin Live 37 53 14 11 12 51-45
      6 Wisła Kraków Live 37 48 14 6 17 54-57
      7 Korona Kielce Live 37 47 14 5 18 47-65
      8 Wisła Płock Live 37 47 12 11 14 49-57
      9 Pogoń Szczecin Live 37 46 11 13 13 51-54
      10 Śląsk Wrocław Live 37 46 12 10 15 49-52
      11 Piast Gliwice Live 37 46 12 10 15 45-54
      12 Bruk-Bet Termalica Nieciecza Live 37 46 13 7 17 35-55
      13 Cracovia Live 37 39 8 15 14 45-52
      14 Arka Gdynia Live 37 39 10 9 18 44-60
      15 Ruch Chorzów Live 37 38 10 8 19 42-62
      16 Górnik Łęczna Live 37 37 9 10 18 47-63

      Magazyn sportowy