Ma ono na celu promowanie pracy osób na tym oraz na innych stanowiskach administracyjnych.

Sekretarka jeszcze dwadzieścia lat temu uchodziła za najważniejszą osobę w firmie, tuż po prezesie. To u niej można było załatwić „coś” z „niczego”, bądź wyjść z pustymi rękami. Taka wizja tego zawodu, wspomnienie z lat PRL-u, nie przystaje do współczesnych realiów. Teraz z funkcją sekretarki wiąże się zupełnie inny zakres kompetencji, a wielość obowiązków i pełniona w firmie rola, pozwalają sprawującym je osobom na szybki rozwój i start w dalszą karierę. Zmianie uległa też nazwa stanowiska, bo miejsce “sekretarki” coraz częściej zastępuje “asystentka”.

- Rekrutacje na stanowiska sekretarskie i asystenckie prowadzimy cały czas - mówi Justyna Ścigler, kierownik w agencji zatrudnienia Manpower. - Zapotrzebowanie na dobrze wykwalifikowanych pracowników w tym fachu jest olbrzymie. Równolegle rosną też wymagania wobec zatrudnianych osób a zdobycie posady asystentki w firmie o znanej marce nie jest rzeczą prostą, choć wartą zachodu. W zależności od posiadanego doświadczenia, umiejętności i skali przedsiębiorstwa, zatrudnieni na tym stanowisku mogą liczyć na miesięczne wynagrodzenie rzędu od 2500 do 8000 zł brutto. W przypadku wyspecjalizowanych asystentek w firmach takich jak kancelarie prawne lub firmy konsultingowe stawki idą w górę, sięgając nawet do ok. 10 000 zł brutto. Do wynagrodzenia dochodzą podstawowe benefity w postaci telefonu komórkowego, dofinansowania do nauki lub karty sportowej, ale również mniej typowe dodatki jak opieka dietetyka, codzienny dostęp do świeżych owoców, dni otwarte dla dzieci, z którymi można przyjść do pracy, itp. W większych firmach jest również możliwość otrzymania samochodu służbowego.

Na stanowisku asystenckim kierunek studiów nie zawsze jest najważniejszy, choć pracodawcy zwracają uwagę na to, by kandydat miał ukończone studia wyższe. Zdarza się, że prócz płynnej znajomości angielskiego wymagana jest też znajomość dodatkowego języka obcego. Ważne jest też, by osoba taka umiała bardzo dobrze posługiwać się programami pakietu MS Office, o obsłudze ksero lub skanera nie wspominając.