Producent, poza realizacją wartego 131,2 mln zł brutto kontraktu, przez co najmniej 12-lat odpowiadać będzie za ich utrzymanie.

To pierwsza z dziesięciu Gam zamówionych przez PKP Intercity. Gama  to najnowocześniejszy produkt w klasie jednostek spalinowych. Wyposażone zostały m.in. w silniki III B o mocy 2400 kW. Mogą prowadzić składy pasażerskie z prędkością 140 km/h. Pojazdy spełniają normy środowiskowe i bezpieczeństwa oraz wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei).

- Zakup nowoczesnych lokomotyw spalinowych to ważny element naszej strategii taborowej, której realizacja pochłonie 5,6 mld zł brutto.

W efekcie możemy oferować naszym pasażerom wysoki komfort i bezpieczeństwo podróży również na liniach niezelektryfikowanych – mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu ds. Operacyjnych PKP Intercity.

g

(Fot. PKP Intercity)

- Udział w tak znaczącym unowocześnieniu taboru PKP Intercity – podnoszącym zwłaszcza traktowane przez nas jako priorytet bezpieczeństwo podróżowania – jest dla naszej firmy powodem ogromnej satysfakcji. Cieszę, że jeszcze przed gorącym okresem wakacyjnym tak ważny Przewoźnik będzie dysponował pierwszymi lokomotywami z rodziny Gama do obsługi linii niezelektryfikowanych i to w tak atrakcyjnie turystyczne regiony, jak np. Podkarpacie – dodaje Marcin Jędryczka, członek Zarządu PESA Bydgoszcz SA, dyrektor marketingu i rozwoju firmy.


Lokomotywy Gamy będą prowadziły pociągi PKP Intercity na niezelektryfikowanych trasach: Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Stalowa Wola – Zamość, Rzeszów – Jasło – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wlkp., Piła – Krzyż.

 

Jeszcze w tym miesiącu PESA przekaże PKP Intercity drugi taki pojazd, następny w czerwcu, a całość dostaw zaplanowano do końca października br.

Projekt zakupu 10 lokomotyw spalinowych przez PKP Intercity w 70 proc. finansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ).