Social media w ostatnich latach definitywnie zawładnęły naszym życiem. Kto w dzisiejszych czasach wytrzyma dzień bez Facebooka i zje posiłek bez wrzucenia zdjęcia na Instagram?

Trudno się dziwić, że konkurencja na rynku social media rośnie z miesiąca na miesiąc. Można znaleźć różne typy portali i aplikacji społecznościowych, zarówno polskich, jak i zagranicznych. W rankingu 10 najlepszych aplikacji 2015 przygotowanym przez Google Play, w kategorii społeczność znalazły się takie pozycje, jak Ask.fm, NK.pl, Say Hi!, Vine czy ZaadoptujFaceta.pl. Historia tej ostatniej jest szczególnie ciekawa.

Za ZaadoptujFaceta.pl stoi dwóch Francuzów, Manuel Conejo i Florent Steiner, doświadczonych w tworzeniu odnoszących sukcesy stron internetowych.

W 2008 roku powiedzieli dość przedmiotowemu traktowaniu kobiet i postanowili stworzyć portal, na którym stereotypowe role zostaną odwrócone. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka. Na ZaadoptujFaceta.pl to dziewczyny decydują, czy i z kim chcą pogadać, a layout i funkcjonalnoścci strony nawiązują do sklepu internetowego.

Francuski koncept z sukcesem podbija świat, czego potwierdzeniem jest 12 milionów użytkowników, najwięcej oczywiście we Francji, gdzie serwis stał się prawdziwym fenomenem (10 mln). Kolejne filie zostały otwarte w Argentynie, we Włoszech, w Hiszpanii, a w 2013 roku przyszedł czas na Polskę.

Okazało się, że ten kraj, wedle stereotypów konserwatywny i zdominowany przez mężczyzn, jest gotowy na rewolucję! W mniej niż dwa lata liczba użytkowników ZaadoptujFaceta.pl przekroczyła 200 tysięcy, a 70 proc. z nich w sondażu dotyczącym serwisu przyznało, że o stronie usłyszało od znajomych. Sprawdził się zatem marketing szeptany, na który postawiła francuska firma. Zabawna i ironiczna konwencja została zrozumiana przez Polaków, a liczba użytkowników w ciągu roku wzrosła niemalże trzykrotnie. Dziennie spędzają oni na portalu średnio 15 minut. To tylko o kilka minut mniej niż na Facebooku, na którym użytkownicy spędzają średnio 20 minut dziennie.

Odsetek kobiet wśród osób korzystających z serwisu jest w Polsce najwyższy na świecie. Do „koszyka” dziennie trafia około 5 tys. mężczyzn, a użytkownicy wysyłają ponad 30 tys. „zauroczeń” w ciągu doby.

Platformę spośród innych stron i aplikacji wyróżnia wiele rzeczy. Prócz oryginalnego layout’u i dowcipu serwis wyróżniają przyjazne użytkownikowi funkcje: geolokalizacja oraz możliwość wyszukiwania ludzi o podobnych zainteresowaniach. Pomocna do opisu jest baza 4 tysięcy hashtagów.

ZaadoptujFaceta.pl w ostatnich miesiącach uruchomiło również zmodernizowaną wersję aplikacji mobilnej, która natychmiast podbiła serca Polaków. Liczby mówią za siebie – w przeciągu 6 ostatnich miesięcy część aktywnych użytkowników aplikacji wzrosła o 10 proc. i wynosi teraz 37 proc., natomiast w rankingu GooglePlay znalazła się, zaraz po popularnym Vine,  na 9. miejscu wśród najlepszych aplikacji typu social media w kraju.

W zeszłym roku międzynarodowa ZaadoptujFaceta.pl (AdopteUnMec.com) zarobiła 22 miliony euro. W Polsce serwis jest darmowy i pozbawiony reklam.