Handel elektroniczny to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki.

Potencjał handlu internetowego w Polsce nadal nie został jednak w pełni wykorzystany, co stanowi szansę dla tych, którzy dopiero poszukują miejsca dla swojego biznesu w sieci.

Lubimy zakupy on-line

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. To, co ich zachęca, to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Zakupy można zrobić szybko, bez konieczności wychodzenia z domu.

Ważnym argumentem, przemawiającym za zakupami w sieci, jest również bogatszy asortyment oraz możliwość zdobycia towarów niedostępnych w tradycyjnych sklepach. Największym atutem sklepów internetowych jest jednak cena, która ze względu na brak kosztów związanych np. z wynajmem lokalu, jest często znacznie niższa niż w sklepach stacjonarnych.

Polacy na e-zakupach

Do założenia sklepu internetowego skłania stale powiększający się rynek zbytu oraz możliwość prowadzenia sprzedaży o nieograniczonym zasięgu. Istotną zaletą, szczególnie dla osób rozpoczynających dopiero prowadzenie własnej działalności, jest niski koszt utrzymania sklepu i brak konieczności wynajmowania lokalu oraz zatrudniania rzeszy pracowników. Sklep internetowy może być także dopełnieniem tradycyjnej sprzedaży i sposobem na pozyskanie nowych kanałów dystrybucji. Internet to narzędzie wspierające decyzję o zakupie, dlatego warto tam zaprezentować swoją ofertę i skłonić konsumentów do dodania towaru do wirtualnego lub realnego koszyka.

Myśląc o założeniu sklepu internetowego musimy zdawać sobie sprawę, że obecność sklepu w sieci, to inwestycja. Aby zdobyć Klientów potrzebna jest promocja, dobra oferta produktowa i cenowa, a także dobre, sprawdzone oprogramowanie. Rynek e-commerce w Polsce nie należy bowiem do łatwych. Mamy wielu e-sprzedawców i sporą konkurencję w każdej niemal branży. Co nie oznacza, że nie ma na nim miejsca dla nowych sklepów. Wręcz przeciwnie. Polacy coraz częściej chcą kupować w  sieci, a polskie sklepy internetowe dopiero pracują na swoją markę. To jeszcze dobry moment na zajęcie swojego miejsca w Internecie.

e-Sklep – to proste

W zależności od potrzeb i posiadanego kapitału, wybierając system sklepowy, można skorzystać z trzech rozwiązań: wynajmu oprogramowania wraz z hostingiem, zakupu oprogramowania i własnego hostingu lub zamówienia oprogramowania dedykowanego, szytego na miarę. Dla osób rozpoczynających dopiero przygodę z e-commerce, najlepszym wyborem będzie pierwsza opcja. Założenie sklepu jest banalnie proste i nie wymaga posiadania wiedzy programistycznej. Sklep jest w pełni wyposażony we wszystkie funkcjonalności niezbędne do prowadzenia sprzedaży.

Sklep dobrze ubrany

O sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko jego funkcjonalności, ale i atrakcyjna szata graficzna. E-sklep musi przyciągać klientów funkcjonalnością i wyglądem.

Bogactwo możliwości

Sklep internetowy to nie tylko produkt, ładny wygląd, niska cena. Walkę o klienta można wygrać, wpływając na jego ogólne wrażenia z zakupów. Poczucie komfortu daje bogaty wachlarz metod płatności i sposobów dostawy, intuicyjny koszyk zakupowy, ciekawa prezentacja oferty oraz łatwość wyszukiwania produktu.