W siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl w Warszawie komornik dokonał zajęcia 46 tys. opakowań lodów Ballino – marki własnej sieci Lidl. To kolejny etap sporu toczącego się między firmami Lodziarnie Firmowe oraz Lidl.

Zajęcie zostało dokonane w wykonaniu postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 10 lutego 2017 r, wydanego na wniosek firmy Lodziarnie Firmowe zarzucającej firmie Lidl m.in. popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji. Po zajęciu towarów w centrach dystrybucyjnych i zobowiązaniu się sieci Lidl do usunięcia produktów ze wszystkich 600 sklepów w całym kraju do godziny 13.00 w dniu 2 marca, komornik odstąpił od zajmowania towarów w poszczególnych sklepach.

Czytaj też:
Firmy stosują internetowe programy szpiegujące, by kontrolować naszą pracę. Czy to jest legalne i co ogranicza pracodawcę?

Firma Lodziarnie Firmowe złożyła wniosek do sądu w związku z wprowadzeniem do sprzedaży przez sieć Lidl pod koniec ub. roku znaczących ilości lodów marki własnej Ballino, które formą opakowania i szatą graficzną wykazują bardzo duże podobieństwo z lodami marki Grycan.

Czytaj też:
Niby teraz jest konsolidacja trzech służb kontrolujących płacenie ceł i podatków, ale nowa Krajowa Administracja Skarbowa ma też nowe uprawnienia. Sprawdź jak groźne mogą być dla ciebie

- Podstawą podjęcia działań prawnych wobec sieci Lidl jest nasze głębokie przekonanie, że doszło do popełnienia czynów nieuczciwej konkurencji na szkodę właściciela marki Grycan-Lody od pokoleń, oraz licznych klientów tej marki – mówi dr Joanna Piotrowska, radca prawny reprezentujący spółkę Lodziarnie Firmowe - Bardzo wysoki stopień podobieństwa opakowań obu produktów, w powiązaniu z identycznymi warunkami ich zbytu oraz, siłą rzeczy, ograniczonym czasem, jakim dysponuje klient podejmując decyzję zakupową przy otwartej lodówce, sprawiają, że jest on niewątpliwie narażony na pomyłkę.