Prawie 40 proc. Polaków lubi Walentynki, postrzegając je jako miłą tradycję. Neutralnym podejściem do Dnia Zakochanych wykazuje się 40 proc., a reszta uważa, że Walentynki to komercyjne i niczym niewyróżniające się święto. Ale aż dwie trzecie Polaków nic nie wie o Dniu Singla.

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent wynika ponadto, że Polacy stawiają w Walentynki na sprawdzone, romantyczne formy spędzania czasu. Większość respondentów wybierze wspólne chwile w domowym zaciszu – przy kolacji lub wieczorze filmowym (wskazuje na to 18 proc. respondentów), jak również spędzając intymne chwile we dwoje (14 proc. badanych).
Co piąty Polak świętujący Walentynki chciałby uczcić ten szczególny dzień wyjściem do kina, teatru bądź na uroczystą kolację, a 6 proc. z nas – romantycznym spacerem.

Czytaj też:
Donald Trump wciąż zaskakuje inwestorów. Ceny złota rosna i spadają w zależności od treści wpisów prezydenta na twitterze. Jak na tym zarobić?

- Ponad 15 proc. badanych nie chciałoby planować z okazji Dnia Zakochanych niczego szczególnego. Tylko co dziesiątemu Polakowi marzy się świętowanie Walentynek w formie wyjazdu za miasto, do SPA bądź czegoś bardziej szalonego np. lotu balonem – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent. - Za to ponad 35 proc. respondentów w ogóle nie obchodzi Walentynek.

Stówa w sam raz

Ponad połowa Polaków nie wyda na walentynkowe prezenty więcej niż 100 zł, a niemal co trzeci z nas w ogóle nie planuje zakupu upominków. Prawie co czwarty Polak przeznaczy na ten cel między 100 a 200 zł, a 11 proc. polskich konsumentów planuje wydać na prezent od 200 do 500 zł. Jedynie 3 proc. badanych pokusi się o prezent dla „drugiej połówki” warty więcej niż 500 zł.

Czytaj też:
Każdy z nas spłaca lub wkrótce spłacał będzie pożyczkę albo kredyt. Już zaczyna być drożej i co dalej?

Prawie co drugi Polak dokona zakupu walentynkowych prezentów w galeriach handlowych. Na zakupy poza galeriami - w sklepach stacjonarnych bądź supermarketach - zdecyduje się w sumie prawie 40 proc. polskich konsumentów, a w dyskontach – 14 proc. badanych. Prawie co trzeci Polak planuje zakup walentynkowego upominku online – w sklepach internetowych (23 proc.) lub na aukcjach internetowych (9 proc.).

Perfumy albo słodycze

Niemal co trzeci z nas planuje z okazji Walentynek obdarować „drugą połówkę” perfumami lub kosmetykami. Średnio co czwarty Polak zakupi z okazji Dnia Zakochanych słodycze, a 15 proc. badanych – kwiaty. Kolejne 15 proc. respondentów stawia na zakup voucherów lub kart podarunkowych, z czego 8 proc. ma w planach nabycie vouchera na ciekawe przeżycie (np. sportowe, gastronomiczne lub zabieg kosmetyczny). Niewiele mniej, bo 13 proc. z nas, zakupi dla ukochanej/ukochanego ubrania lub bieliznę. Wśród mniej popularnych upominków można wymienić biżuterię lub zegarek (6 proc.), bilety do kina/teatru (7 proc.), książki lub gry komputerowe (6 proc.), pluszaki (4 proc.) oraz sprzęt elektroniczny i artykuły do domu (odpowiednio po 1 proc. odpowiedzi).

Co ciekawe, wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają na pierwszym miejscu perfumy lub kosmetyki (17 proc. respondentów), podczas gdy jedynie 5 proc. z nas chciałoby otrzymać słodycze i ubrania lub bieliznę, a 10 proc. – kwiaty. - W pozostałych przypadkach plany odnośnie prezentów pokrywają się z oczekiwaniami. Niemal 15 proc. Polaków marzy się voucher lub karta podarunkowa, a wśród najmniej wyczekiwanych upominków wymieniamy biżuterię, bilety do kina, książki lub gry komputerowe, pluszaki, czy sprzęt elektroniczny – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent. Prawie co piąty Polak nie chce otrzymać z okazji Walentynek żadnego prezentu.

Dzień Singla wciąż w niełasce

Dzień Singla, póki co, nie istnieje w świadomości Polaków. Zgodnie z wynikami badania tylko co trzeci z nas wie, że w ogóle obchodzimy w Polsce takie święto, z czego aż 75 proc. nie potrafi wskazać, kiedy celebrujemy Dzień Singla (15 lutego).