Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie: wyremontują drogi. 62 km na rok

Marcin Darda
Na remontowanej w Sieradzu DK nr 12   kierowcy stoją  w korkach od jesieni 2009 r.
Na remontowanej w Sieradzu DK nr 12 kierowcy stoją w korkach od jesieni 2009 r. Joanna Pawłowska
186 km dróg krajowych w woj. łódzkim (15 proc.) ma być wyremontowane w ciągu trzech najbliższych lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma na to wydać 966 mln zł.

Kierowcy znów będą narzekać na ekipy remontowe, ruch wahadłowy i korki, bo na potęgę swą sieć (prawie 1,2 tys. km) remontuje i przebudowuje także zarząd województwa.

W latach 2011- 2013 ekipy remontowe staną na kilkunastu odcinkach dróg krajowych w regionie, niektóre remonty potrwają dwa sezony.

Do dwuletnich należą m.in. remonty na drodze krajowej nr 45 między Czarnożyłami a Złoczewem, na DK nr 8 między Sokolnikami i Wieluniem, a także między Bełchatowem i Mzurkami, na krajowej jedynce między Sierpowem a Emilią, na dwunastce między Słomkowem Mokrym a Sieradzem oraz między Piotrkowem Trybunalskim a Sulejowem. Wszystkie te remonty zaplanowano na lata 2011-2012.

W przyszłym roku mają być rozpoczęte i zakończone odcinki DK nr 71 w Zgierzu (ul. Długa/ Cezaka - 2,2 km), DK nr 12 w Sieradzu (ul. POW - 1 km), a także DK nr 91 między Piotrkowem a Radomskiem, DK nr 70 między Mokrą a Prawą (gmina Skierniewice) i DK nr 48 między Glinnikiem a Spałą. W 2011 r. zakończy się również częściowy remont ósemki między Bełchatowem a Szczercowem, dwunastki między Opocznem a granicą z woj. mazowieckim, a także DK nr 83 między granicą woj. wielkopolskiego a Wartą oraz DK nr 48 Anielin - Studzianna.

Na deser, czyli rok 2012, lifting czeka dwunastkę na odcinku Okup - Łask oraz częściowy remont czternastki między Złoczewem a Walichnowymi.

- Na te wszystkie zadania mamy 966 mln zł - mówi Artur Mrugasiewicz z centrali GDDKiA w Warszawie.

Według Macieja Zalewskiego z łódzkiego oddziału GDDKiA, na 1.463 km dróg krajowych w woj. łódzkim 300 km jest w stanie złym, 260 km w stanie niezadowalającym, a ponad 880 km w stanie dobrym. Najgorzej jest w zasadzie na całym odcinku DK nr 83 od granic z Wielkopolską do Sieradza, a także na krajowej czternastce między Wieluniem a Złoczewem, ale akurat niektóre fragmenty tych dróg znalazły się w planach zatwierdzonych przez centralę GDDKiA na najbliższe trzy lata.

Sęk w tym, że swoje drogi modernizuje także zarząd województwa łódzkiego. Niebawem rozpocznie się także budowa S14 Bis, czyli północnej obwodnicy Pabianic, która wedrze się estakadą w ul. Pabianicką koło Portu Łódź (zbrojenia czekają już w sercu ronda przy Ikea), czyli na południowym wylocie z Łodzi.

Do remontu szykowana jest również jedynka między Głuchowem i Piotrkowem oraz ósemka od Piotrkowa do granicy z Mazowszem. Trasa na tym odcinku do 2012 r. ma być dostosowana do standardów drogi ekspresowej. Ekipy remontowe, ruch wahadłowy i korki znów spędzą sen z oczu kierowców w Łódzkiem.

- My też po tych drogach jeździmy - tłumaczy Maciej Zalewski. - Ale w Polsce jest tak, że jak nie remontujemy, to kierowcy psioczą. Jak są pieniądze i zaczynają się remonty, też psioczą, bo korki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki