Drogowcy zdecydowali się na przebudowę ul. Strykowskiej w stylu, jaki jest popularny w Szwecji. Docelowo ma mieć ona jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku) plus naprzemienny pas. To znaczy, że szerokość jezdni będzie od jednego do dwóch pasów w jedną stronę. Z zasady ma to umożliwić kierowcom bezpieczne wyprzedzanie i większą swobodę ruchu, co na zakorkowanej Strykowskiej jest sporym problemem.
W Skandynawii dodatkowo pasy ruchu w różnych kierunkach oddzielone są słupkami i barierkami. Zwiększa to bezpieczeństwo, bo kierowcy wyprzedzają tylko na naprzemiennym pasie.
- Jeszcze w grudniu ogłosimy przetarg na projekt przebudowy ul. Strykowskiej. Oprócz zmiany parametrów drogi planowana jest też poprawa bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań. Ma to nastąpić poprzez budowę dodatkowych prawo- i lewoskrętów- zaznacza Piotr Grabowski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu. - Oświetlone też mają zostać przejścia dla pieszych.
Poza tym modernizacja Strykowskiej zakłada budowę chodników po obu stronach jezdni oraz drogi rowerowe.
Kiedy łodzianie będą mogli korzystać z drogi w skandynawskim stylu i cieszyć się spadkiem liczby wypadków, jak miało to miejsce w Szwecji?
- Przebudowa Strykowskiej mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku - mówi Piotr Grabowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?